amming og fast føde

kasandre

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Hei jenter! Besøker dere fra oktober09 [:)]

Eg lurer på om deres unger er mindre interessert i puppen nå som de er blitt så store?

Jenta mi får pupp 2xnatt og ellers 3 ganger i løpet av dagen, men nesten kun før ho skal sove...sjelden eg får i ho mer enn det! Ho drikker også mindre på puppen de siste dagene...
Ho får skive og frukt til frokost, grøt til lunsj og kvelds.

Så eg lurer på om det bare er sånn, når de blir større, eller om eg får i ho for lite melk?! mme liker ho ikkje og har ikkje sjans å få det i ho[&:]

Takker for svar [:)]

De blir mindre interessert i melk jo mer fast føde de får. Så lenge hun får i seg nok væske og de vitaminene og mineralene hun skal ha, så går det nok fint at hun styrer dette selv![;)]

ORIGINAL: Leonori

De blir mindre interessert i melk jo mer fast føde de får. Så lenge hun får i seg nok væske og de vitaminene og mineralene hun skal ha, så går det nok fint at hun styrer dette selv![;)]

Tusen takk for svar [:)]
Eg driver å bekymrer meg sånn, for nesten alle andre ammer før måltidene... Snuppa mi har hatt puppenkt fra ho var 1- 4 1/2 mnd. så eg vil ikkje tvinge på mer pupp enn ho selv vil, av frykt for at ho skal få det igjen!

Blir som regel mindre pupp[8D]
Her er det mye mindre enn det det var!
Men er fortsatt oppi kanskje 6-7ganger i døgnet... (men ikke lenge om gangen)

Her blir det lite offentlig amming for hun klarer ikke å konsentrere seg så om vi er på besøk noen timer så tar jeg vertfall med vann. (får tilbud om begge deler[8D])
Det jeg gjør mye nå for å få i henne mest mulig og for å opprettholde melka er å amme i senga. Funker fint[;)]

Det hs sa til meg var at om en ammer 3 ganger daglig (døgnet) så skal det holde.
(hun tenkte nok på fra ca.8-9mnd)
De får jo grøt med melkepulver (om du blander med vann)
og mye annet! [:)]

Om du tror hun får litt for lite væske så ville jeg bare vært flink med å tilby vann,
for er hun tørst så drikker hun[;)]

ORIGINAL: ta|ie

Blir som regel mindre pupp[8D]
Her er det mye mindre enn det det var!
Men er fortsatt oppi kanskje 6-7ganger i døgnet... (men ikke lenge om gangen)

Her blir det lite offentlig amming for hun klarer ikke å konsentrere seg så om vi er på besøk noen timer så tar jeg vertfall med vann. (får tilbud om begge deler[8D])
Det jeg gjør mye nå for å få i henne mest mulig og for å opprettholde melka er å amme i senga. Funker fint[;)]

Det hs sa til meg var at om en ammer 3 ganger daglig (døgnet) så skal det holde.
(hun tenkte nok på fra ca.8-9mnd)
De får jo grøt med melkepulver (om du blander med vann)
og mye annet! [:)]

Om du tror hun får litt for lite væske så ville jeg bare vært flink med å tilby vann,
for er hun tørst så drikker hun[;)]

Ho får jo pupp kl ca 23 og ca 04, da er det skikkelige måltid! Og før ho legger seg på dagtid, da drikker ho ofte bra(kl 9 og 14)... Men klarer ikkje å få ho til å drikke så mye ellers, feks før hvert måltid, det er dødfødt!
Har prøvd å pumpe for å øke/opprettholde, men får ikkje ut så mye selvom det kjennes ut som om det er masse derinne (var ganske lettmelka før, så er litt rart).

Eg ammer på soverommet, sjelden vi får det til andre plasser, alt for mye som skjer [;)]

Ho er heldigvis glad i vann, drikker masse når ho får tilbud [:)]

Det høres jo ut som om det er helt greit da![:)]
Hvis du er veldig usikker på mengde melk og slik ville jeg bare hørt litt med hs.

Men vet selv at det ikke er så lett å gi tillegg![8D]
Prøver hardt her nå[8D]
Skal snart i utdrikkningslag og skal være borte fra henne ca.24timar ([:(])
Klarer ikke pumpe så mye pga. at hun har tendens til å puppe på natta og... hmm..
Hun liker ikke nan! Men drakk bittelitt i dag da![:D] Fremgang!

Hvis du er veldig usikker på mengde melk og slik ville jeg bare hørt litt med hs.

Prøver hardt her nå[8D]
Klarer ikke pumpe så mye pga. at hun har tendens til å puppe på natta og... hmm..

Klarer du å få ut noe med pumpe ellers? eg prøvde i kveld, 30 ml [&:] det var en halv time etter eg hadde amma(og da drakk ho faktisk ikkje så mye som vanlig) Før i tida pumpa eg LETT 60-100 ml på kvelden...

Snuppa mi liker ikkje nan heller[:'(], går litt bedre med hipp eco1! Men det er kun får super som går ned! Håper du får ho til å drikke litt mer snart, kjedelig å bekymre seg når en skal bort!

ORIGINAL: kasandre

Prøver hardt her nå[8D]

Klarer du å få ut noe med pumpe ellers? eg prøvde i kveld, 30 ml [&:] det var en halv time etter eg hadde amma(og da drakk ho faktisk ikkje så mye som vanlig) Før i tida pumpa eg LETT 60-100 ml på kvelden...

Snuppa mi liker ikkje nan heller[:'(], går litt bedre med hipp eco1! Men det er kun får super som går ned! Håper du får ho til å drikke litt mer snart, kjedelig å bekymre seg når en skal bort!

Når jeg pumpa for 2mnd. siden så fikk jeg ut en del, men ellers er det IKKE mye!
Sikkert noelunde det samme som deg...
Nå har ikke jeg pumpa så mye da[8D] Ubehagelig er det og!
Skal pumpe i kveld i håp om vertfall litt mm til henne!
Har sovet siden 19 nå så det er nok litt melk da[8D]

Nei får bare satse på at hun drikker mme! Hvis ikke får jeg droppe utdrikkningslaget...
Men tror at er hun tørst så drikkes nok det meste[;)]
(får teste hipp sin og)

Hehe... Vi har noen kresne jenter! Bare melka vår er god nok[:D][8D]
Smarte og kanskje...?[;)]

ORIGINAL: kasandre

Prøver hardt her nå[8D]

Når jeg pumpa for 2mnd. siden så fikk jeg ut en del, men ellers er det IKKE mye!
Sikkert noelunde det samme som deg...
Nå har ikke jeg pumpa så mye da[8D] Ubehagelig er det og!
Skal pumpe i kveld i håp om vertfall litt mm til henne!
Har sovet siden 19 nå så det er nok litt melk da[8D]

Nei får bare satse på at hun drikker mme! Hvis ikke får jeg droppe utdrikkningslaget...
Men tror at er hun tørst så drikkes nok det meste[;)]
(får teste hipp sin og)

Hehe... Vi har noen kresne jenter! Bare melka vår er god nok[:D][8D]
Smarte og kanskje...?[;)]

hehe, kanskje det ja, veit hvordan å holde mamma hjemme [;)]

Eg skulle ut her for et par uker siden(hadde ikkje vært ute siden nyttår 08-09), besta skulle ha ho og gi flaske med mm, jenta nekta!! (har flaskenekt...)
Av en eller annen grunn hadde eg fått for meg at eg ville hjem når kl var 00.30, så eg reiste hjem, hadde drukket 2 flaskeøl siden kl 20 den kvelden! Det var et skikkelig bråkehus eg kom hjem til, jenta skreik og skreik og besta satt fortvila med flaska [&:] roa seg med én gang eg "la ut" puppen [8D]
Så eg må nok vente med drikking og party til nattpuppen er helt ferdig [8D]

Trodde han var mindre interessert i starten når jeg begynte med fastføde, men tror det bare var en periode. Eller så var det rett og slett det at han var faktisk for mett til å orke pupp ;) 

Back
Topp