Amming og et glass med vin

Alenemamma80

Betatt av forumet
Jenta mi er 10 mnd.nå. Jeg har fremdeles ikke vært uten henne i festligheter eller noen ting annet. (Bare da jeg var hos tannlegen,hehe). Det frister meg ikke heller i det hele tatt,men noen ganger når kvelden kommer og hun endelig har roet seg frister det av og til å ta et glass vin og kose meg med. Jeg ammer enda,men er det ikke slik at så lenge det ikke skjer før 3 timer så skal det ikke være noe problem å ta seg et par glass med vin? Hun er jo såpass gammel nå at skulle det være helt krise og hun plutselig våkner opp og er sulten så har jeg jo anledning til å gi henne grøt da. hvordan gjør dere andre?Sitter her alene hver kveld,alle dagene er like.Hehe,så da kunne det jo vært deiligt å hatt en liten ekstra kos med et glass rødvin når helgen kommer.

vet at en vennine av meg fint tok seg et glass med vinn når ungen hennes var rundt 10mnd på en lørdagskveld

Kos dej med ett glas vin du! Det gjorde jeg når jeg ammet. Husker ikke om alkoholen går ur melken på 3 el 4 timer. De sier at fra barnen er 6 el 8 uker så er det ok, husker ikke helt...

Det går nok helt bra!

Nyt ditt glass med vin! Jeg drakk ett glass vin stadig vekk da jeg var hjemme med lilla mi, ett glass, så stoppet jeg der. det var min måte å koble av på. Er så overbevist om at hun har det godt fordi jeg har det godt.
!!! Nesten som en fanesak for meg. Vi skal ikke drikke mye og drikke oss brisne, men vi skal ikke være så pripne og gode mødre at vi ikke tør å slappe av! Det sa jeg rett ut til helsesøsteren min også da hun spurte meg om jeg nøt alkohol mens jeg ammet.
Skjemmes ikke, er heller stolt.
For nå har jeg lyst på en ny graviditet, jenta er ett år, jeg føler jeg har hatt et godt, men travelt barselår.

[:)]

ORIGINAL: julipia

Nyt ditt glass med vin! Jeg drakk ett glass vin stadig vekk da jeg var hjemme med lilla mi, ett glass, så stoppet jeg der. det var min måte å koble av på. Er så overbevist om at hun har det godt fordi jeg har det godt.
!!! Nesten som en fanesak for meg. Vi skal ikke drikke mye og drikke oss brisne, men vi skal ikke være så pripne og gode mødre at vi ikke tør å slappe av! Det sa jeg rett ut til helsesøsteren min også da hun spurte meg om jeg nøt alkohol mens jeg ammet.
Skjemmes ikke, er heller stolt.
For nå har jeg lyst på en ny graviditet, jenta er ett år, jeg føler jeg har hatt et godt, men travelt barselår.

[:)]

Er veldig enig i det du sier. Har ikke tatt meg et glass rødvin enda, men kommer nok til å gjøre det om ei stund. Syns det er litt tett mellom måltidene enda til at jeg kan gjøre det.

Det var veldig godt å lese det du skrev Julipia for akkurat slik føler jeg det også. Er jo ikke snakk om å drikke seg brisen,men å ta et glass for man faktisk fortjener det. Sitter jo her alene hver eneste kveld og da er det en god følelse å sette seg ned å kunne kose seg litt. Føler at jeg fortjener det,og jeg vet at jeg er en god mor. Er vel det eneste mange av oss faktisk tør å skryte av oss selv om. Og jeg vet at hun har det godt,og som du også sier da har hun det også godt :) Takk for fine svar :)

Melken har nøyaktig samme promille som du har.
De færreste blir beruset etter å ha drukket ett glass, så nyt i fulle åndedrag:-)

tror det skal gå 8 timer fra du drikker til du ammer. så lenge babyen ikke drikker melken din ila natten,så skal det nok gå bra.

gutten min drakk om natten til han var 1,5 år, så jeg måtte holde meg unna.

Jeg drakk relativt ofte et glass vin da jeg ammet.

Dette sier ammehjelpen på nettet ( http://ammehjelpen.no/artikkel/36/Alkohol ):

Når det gjelder alkohol og amming:

• Alkoholinntak bør unngås helt inntil seks uker etter termin

• Du bør vente 2-3 timer før du ammer etter inntak av ett glass vin

• Ved større inntak gjelder det å vente med amming til du er kjørbar

¤Sunshine¤ skrev:
tror det skal gå 8 timer fra du drikker til du ammer. så lenge babyen ikke drikker melken din ila natten,så skal det nok gå bra.

gutten min drakk om natten til han var 1,5 år, så jeg måtte holde meg unna.

8 timer? Hvor har du det fra?

Skader ikke med et glass i ny og ne. Barnet ditt er dessuten så stort nå at det ikke skal trenge så mye melk på nattestid likevel.

Back
Topp