Hei
Jeg hadde samme problem, og vi fortsatte å gi erstatning etter amming før leggetid i noen uker faktisk. Vet ikke hvorfor det tok såpass langtid å få opp melkeproduksjonen min, kanskje fordi jeg ikke vekket ham for å amme (han sov ganske lenge om natten, samt over 3 timer midt på dagen. I tillegg fikk jeg bare pumpet max 2x daglig, etter amming såklart. Følte vel ikke at melken kom ordentlig før ved 6-ukers alder. Du kan sikkert få det til fortere ved mer intensiv pumping, men jeg følte virkelig at jeg ikke kunne pumpe mer, for han lå jo konstant ved brystet!
Lillegutt er imidlertid ofte litt urolig ved brystet på kveldstid fremdeles, så det kan være lett å la seg lure til å tro at man har for lite melk, men det er jo ganske normalt, har jeg forstått. Så lenge babyen legger fint på seg, er det en fin indikator på at du har fått nok melk. Vet at en del gir flaske på kvelden likevel, for kostens skyld og at ikke babyen skal være så utrolig, men hvor 'riktig' det er å gjøre det kan ikke jeg svare på. Jeg sluttet ihvertfall, og han legger på seg godt over gjennomsnittlig hver uke.
Obs - ulempen ved å slutte med flaske oppdaget jeg igår, skulle prøve med litt nan før julebord neste uke, men nei, ikke tale om at han ville ha flasken, virket nesten som han hadde glemt åssen det skulle gjøres (det var null problem før, tok den ivrig på første forsøk). Det er jo litt praktisk å kunne ha barnevakt iblant!