Amming og bunad

Glapia.

Gift med forumet
Kansje heeeelt utrolig teit spm, men....... Hvordan i all verden gjør dere det med amming når bunaden er på?? [8D][&:]

JA!!!!! tenker på i dåpen... haha

kjeeedelig at jeg må rømme på toalettet....

ORIGINAL: My Angels

Jeg ser for meg at man må gå inn på et rom alene og kle av seg? [8D]

Spørs vel kva slags bunad du har.
Ingen erfaring fra mi side siden eg ikkje har bunad[8|] men svigerinna mi amma så det skvatt med bunaden på[:D] Sognebunaden har ihvertfall linskjorte me knepping framme slik at det berre kan kneppast opp og...vips ut med puppen[8D]

ja...i vår dåp valgte jeg å ikke ha på bunaden pga amminga. Men det er jo stas å ha på bunaden da!

ORIGINAL: karita

ja...i vår dåp valgte jeg å ikke ha på bunaden pga amminga. Men det er jo stas å ha på bunaden da!

samme her.. vet ikke om jeg hadde fått den på meg heller da..

droppa bunad jeg for ellers måtte jeg tatt av hele bunaden omtrent for å få amme....[8D] det styret orket jeg ikke...[;)]  

Jeg måtte tatt av vesten og dradd opp skjorten for å amme i min bunad. Men det var ikke noen problemstilling for min del, for min bunad er aaaaalt for liten[8D]

det var litt av et styr sist.gikk inn på et rom og måtte kle av...nå skal jeg pumpe og gi flaske!!

ORIGINAL: Superlilje

Jeg måtte tatt av vesten og dradd opp skjorten for å amme i min bunad. Men det var ikke noen problemstilling for min del, for min bunad er aaaaalt for liten[8D]

Ja, kan si at min satt litt for godt til kroppen den også, mer stappa pølse vil jeg si. Så da droppa jeg det å hadde noe "ammevennlig" istedet [8D]

jeg hadde bunaden på i kirka og litt når vi kom hjem, så bytta jeg til en kjole som var grei og amme i [;)]

jeg droppa hele bunaden. med nordlandsbunad må du jo løse opp vesten og trekke opp skjorta - blir ikke serlig digg å sitte sånn forran hele slekta

ORIGINAL: karita

Samme her!!

Ikke noe problem :)
Hadde sett veldig mørkt på det, har selv nordlandsbunad.
Men kreppet opp vesten, tok den av på ene arma, så dro opp skjorta.. så var veldig greit!! :)

Jeg tok av sølja og dro opp skjorta, funket veldig fint her. [:)][:)] Men satt heller ikke midt blant alle å ammet da.

Nå var ikke dette en problemstilling for meg siden jeg ikke valgte å ha på bunaden i dåpen. Men om jeg skulle gjort det ville jeg ha pumpa og hatt med på flaske i kirka (om nødvendig) og så gått på et eget rom og amma under festen, evt. gitt flaske da også eller skifta til en annen kjole [:)] Jeg har sunnmørsbunad og da må jeg ta av to søljer, overdelen av bunaden og dratt opp skjorta, så litt styrete...

Back
Topp