Amming og brystknopp

Chriv

Andre møte med forumet
Noen som har opplevd dette før?
Er kun på Venstre brystknopp. Ingenting på høyre. Jeg ammer med Brystskjold da babyen min ikke får tak i min lille brystknopp. Det svir litte gran, men går fort over. Legger ved et bilde i håp om at noen her kanskje har det samme eller har hatt som kan gi meg svar på hva dette er?
Er førstegangs mamma.. Så veeeeldig mye nytt.
IMG_20200423_212636.jpg
 
Noen som har opplevd dette før?
Er kun på Venstre brystknopp. Ingenting på høyre. Jeg ammer med Brystskjold da babyen min ikke får tak i min lille brystknopp. Det svir litte gran, men går fort over. Legger ved et bilde i håp om at noen her kanskje har det samme eller har hatt som kan gi meg svar på hva dette er?
Er førstegangs mamma.. Så veeeeldig mye nytt.
Vis vedlegget 324091

Kan enten tyde på at brystknoppen ligger i klem under amming, eller være reynauds fenomen
Greit å være obs på at skjoldet er riktig str ifht din brystknopp. :)
 
Det ser veldig ut som Renauds fenomen, blodårene i brystknoppen trekker seg sammen og den blir hvit.
Kommer dette etter amming eller er det sånn hele tiden?
Jeg hadde dette selv og det gikk over etter 3-4 mnd. Varme kan hjelpe på Renauds, så jeg anbefaler ammeinnlegg i ull eller bare ha på en jakke/genserbetter amming. Evt legge et skjerf forsiktig over brystet (utenpå klærne).
 
Kan enten tyde på at brystknoppen ligger i klem under amming, eller være reynauds fenomen
Greit å være obs på at skjoldet er riktig str ifht din brystknopp. :)
Har blitt mye bedre nå ☺️ normal farge i dag, og ikke vondt. Smurt med purelan og sånn mam kompressor. Så ser ut som det roer seg ned
Det ser veldig ut som Renauds fenomen, blodårene i brystknoppen trekker seg sammen og den blir hvit.
Kommer dette etter amming eller er det sånn hele tiden?
Jeg hadde dette selv og det gikk over etter 3-4 mnd. Varme kan hjelpe på Renauds, så jeg anbefaler ammeinnlegg i ull eller bare ha på en jakke/genserbetter amming. Evt legge et skjerf forsiktig over brystet (utenpå klærne).

Har blitt mye bedre, ikke noe hvit der på 2 dager tar en varm dusj hver morgen og smører godt med purelan og mam kompressor. Og ull amme innlegg så får vi håpe at det holder seg sånn har også kjøpt en str større i brystskjoldet for å teste om det er bedre
 
Last edited:
Back
Topp