Amming og barnevakt

Guttemamma22

Elsker forumet
Januar 2017
Februarhjertene2017
Eventuelt jobb. Hvordan gjør dere det? Pumper dere hver dag, har fryst ned eller gir dere mme?

Jeg er hjemmeværende så ikke tenkt noe særlig over det. Men begynner nå med barnevakt en gang innimellom og vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Han ammer gjennom hele dagen, gjerne 5-6 ganger så vil nok ha melk når jeg er borte også
 
Jeg pumper på jobb. I begynnelsen hadde mini 2-3 flasker med 60 ml melk mens jeg var borte, nå som han spiser mer er han nede i en flaske på 80 ml. Ammer før jeg drar og straks jeg kommer tilbake så ca åtte timer. Mandager får han melk fra frysen, de andre dagene får han melk jeg pumpet dagen før.
 
Jeg pumper på jobb. I begynnelsen hadde mini 2-3 flasker med 60 ml melk mens jeg var borte, nå som han spiser mer er han nede i en flaske på 80 ml. Ammer før jeg drar og straks jeg kommer tilbake så ca åtte timer. Mandager får han melk fra frysen, de andre dagene får han melk jeg pumpet dagen før.
Høres ut som du har funnet en grei løsning på dagene deres :)
jeg har ikke pumpet på flere måneder siden jeg alltid er sammen med mini (aldri hatt barnevakt eller lignende enda..) så litt usikker på hvor mye jeg klarer å få ut. Men om jeg starter noen dager i forveien for å øke produksjonen skal det vel kansje gå bra.
 
Ikke hatt barnevakt over lang tid enda, men selv om jeg ammer har frøkna fått ei flaske mme ved leggetid hver kveld fra 6 mnd.
Så den dagen jeg skal ha barnevakt, sender jeg evt med mme. Og de timene jeg er på jobb tenker jeg at hun klarer seg uten (evt har jo pappaen tilgang på mme).
Merker jo at det blir mindre melk naturlig og at jeg ikke får spreng. Så her gjør jeg det enkelt og sparer meg for jobben med pumping!
 
Tutta drikker ikke mm/mme ila arbeidsdagen (hun har ikke vært interessert på en stund), så her har det kanskje vært i overkant enkelt.. Ammer ellers morgen, middag, kveld + sent, og har pumpet i ny og ne når jeg husker det slik at vi har litt i fryseren hvis jeg skal ut med venninner en kveld (kino/spise osv). Hadde barnevakt i bryllupet vårt i sommer, da hadde jeg pumpet ut ca en liter mnd i forveien for å ha [emoji5] Gikk veldig fint selv om hun ikke har vært vant med å ta flaske. Blir nok mme her når fryseren går tom, er ikke så gira på å øke produksjonen igjen[emoji28]
 
Når vi var på tur og ikke kunne amme overalt endte vi opp med å kjøpe babysjuice som hun fikk på flaske sa drakk hun. Nektet plent pp vann. Ellers tenker jeg 4-5 t uten amming på dagtid går fint på denne alderen lenge de får annen væske. Blir slik når man begynner å jobbe igjen..
 
Når vi var på tur og ikke kunne amme overalt endte vi opp med å kjøpe babysjuice som hun fikk på flaske sa drakk hun. Nektet plent pp vann. Ellers tenker jeg 4-5 t uten amming på dagtid går fint på denne alderen lenge de får annen væske. Blir slik når man begynner å jobbe igjen..
 
Eg begynte på jobb i går og har ammet 6-8 ganger på dagtid, men eg orker ikke slite meg ut med pumping, flaske tar ho ikke [emoji20] Så da blir det vanlig mat når eg er på jobb og pupp når eg er hjemme [emoji4]
 
Jeg pumpa en gang i løpet av arbeidsdagen i begynnelsen, men mini nekter å ta annet enn ferskvare. Tok derfor ikke lange tida før det ikke ble mer pumping. Nå ammer vi når han våkner om morgenen og når jeg kommer hjem fra jobb/ettermiddagen på fridager. De er så store nå at det er vel veldig få som egentlig trenger å ammes for matens skyld, så jeg ville rett og slett prøvd å gi han noe annet, og evt. vann for å drikke. Skal du ha barnevakt over lenger tid tror jeg at jeg ville prøvd mme på flaske på forhånd, og så droppet styret med å pumpe for at han skal få.
 
Back
Topp