amming og alkohol

Majanne

Elsker forumet
hvordan gjør man det??
er invitert på innflyttingsfest neste helg...å har fått klar signal til at jeg kan dra, fra foreldrene mine som skal sitte barnevakt, men kan jeg drikke der da? hadde først da tenkt at jeg ikke kunne siden jeg ammer....vet jo om folk som har drukket når de ammer, så vet jo at d går an...bare vet ikke helt hvordan jeg gjør d med melka da.
Noen som kan hjelpe meg?[:)]

Det jeg gjorde forrige gang jeg ammet var at jeg hadde ferdigpumpet melk i fryseren så hun kunne få mens jeg ikke kunne gi. Men det verste med at du ikke får ammet er jo at du får spreng mens du er ute/på innflyttingsfest. Men dersom du bare skal smake går det jo greit. Men en enhet tåler barn fra de er 6 uker gamle da.

Når du inntar alkohol, vil det være like mye alkohol i melken som i blodet ditt. Alkoholen når en topp i melken 30-90 minutter etter inntak. Det anbefales derfor at amming utsettes i minst 2-3 timer etter inntak av én alkoholenhet (ett glass vin eller øl).

takk for svaret :)
hmm...kanskje det bare blir ett glass vin på meg om jeg gidder å drikke i d hele tatt [8D]

ORIGINAL: Majanne

takk for svaret :)
hmm...kanskje det bare blir ett glass vin på meg om jeg gidder å drikke i d hele tatt [8D]

Jeg synes i hvertfall det var plagsomt med spreng mens jeg drakk, så hadde med meg håndpumpa i veska jeg faktisk[8|]

ORIGINAL: bettand

Jeg synes i hvertfall det var plagsomt med spreng mens jeg drakk, så hadde med meg håndpumpa i veska jeg faktisk[8|]

veit eg om fleire som har gjort:)
elles har eg lært meg å handpumpe.. :D greit å kunne om det skulle bli krise ;)

Har dukket flere helger på rad jeg[:)] Er jo ikke noe problem! Lager ferdig mat til henne i flasker og gir henne det på natta når jeg ikke kan amme henne.

Ta og google promillekalkulator, så får du opp mange som du kan regne ut når alkoholen er ute av blodet igjen. Kan være greit å legge på en time for å være helt sikker da....

Ett glass vin er i kroppen i ca tre timer. Så enkelt er det! [:D][:D]
Og en annen enkel ting å huske på; Så lenge alkoholen er i kroppen så er den i melka.

Jeg hadde siste drink kl 0200 i natt. Kl 1600 i dag gav jeg gullet min melk nypumpet. Null problem.

Så kos deg du! [:)][:)]

Back
Topp