Amming og alkohol

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Altså hvis man drikker en enhet så kan man amme etter 2-3 timer. Den er grei. Men hvis man drikker 4 enheter da....hvor lenge må man vete da? Ikke 8-12 timer vel? Når man drikker de feks over tre timer....

Har du prøvd promillekalkulator? Google det, du kan legge inn hva du drikker og når du teoretisk sett skal være edru igjen og kan amme.

Har du prøvd promillekalkulator? Google det, du kan legge inn hva du drikker og når du teoretisk sett skal være edru igjen og kan amme.
takk:)
Jeg prøvde nå. Den sier at om jeg drikker 3 glass vin over 3 timer (feks 18-21) kan jeg amme 1-3 timer etter (kl 22-24). Da jeg endret til 2 glass vin så fikk jeg til svar at "Du har drukket så lite og/eller over så lang tid at du i snitt forbrente mer alkohol pr time enn du inntok. Det betyr at du i teorien aldri hadde mer enn 0,12 ‰ - 0,18 ‰."

takk:)
Jeg prøvde nå. Den sier at om jeg drikker 3 glass vin over 3 timer (feks 18-21) kan jeg amme 1-3 timer etter (kl 22-24). Da jeg endret til 2 glass vin så fikk jeg til svar at "Du har drukket så lite og/eller over så lang tid at du i snitt forbrente mer alkohol pr time enn du inntok. Det betyr at du i teorien aldri hadde mer enn 0,12 ‰ - 0,18 ‰."
Så lenge du er kjørbar kan du amme, kalkulatorene er greie å ha. Jeg lastet ned en app for det, så jeg kunne ta meg et glass i helgene. Det var mens mini måtte ammes i søvn, så det var veldig til timing og kalkulering. Snakk om stress for litt alkohol. :D

Som jeg har styrt med denne ammekalkulatoren :D har egentlig konkludert med at jeg drikker så sakte at jeg ikke får noen promille :D

Det som forvirrer meg er at appene sier jeg kan amme etter 1-1,5 time etter et glass vin.........

Det som forvirrer meg er at appene sier jeg kan amme etter 1-1,5 time etter et glass vin.........
Jeg får ikke den kalkulatoren til å stemme. Jeg har drukket mindre enn jeg egentlig har lyst på fordi jeg har vært så usikker.

Det hørest veldig lite ut å vente etter 3-4 glass vin! :O drakk 3 glass en kveld vi var ute, og følte meg faktisk påvirket en stund. Brukte fra ca 21-23 på å drikke de glassene, og amma igjen i 05 tiden. Fikk vondt i magen dagen etter, for var livredd for at jeg hadde venta for kort tid. Så har ikke drukket noe mer. Venter til vi har trappet ned mye mer på ammingen :p

https://ammehjelpen.no/artikkel/36/Alkohol

"Når du inntar alkohol, vil det være like mye alkohol i melken som i blodet ditt. Alkoholen når en topp i melken 30-90 minutter etter inntak. Det anbefales derfor at amming utsettes i minst 2-3 timer etter inntak av én alkoholenhet (ett glass vin eller øl)."

Her har vi alkoholmåler liggende, så tenker jeg skal sjekke den etter et glass når den tiden kommer. Fortsatt 8 uker til termin da, så blir en stund til...

Den regelen på 3 timer er for å være bombesikker- som før barnet er 6 uker gammelt når man skal være superforsiktig.

Kjørekalkulatoren bør være en god pekepinn da+ et par timer til hvis du er usikker.

Kom til å tenke på da eg va på julebord da minstegutt var 4 mnd , rundt midnatt var boobsa dobbel størrelse hahha-auuuu :-O
(han fikk pumpa mm da, eg sov over hos venninne og kom hjem i 12 tida på dagen-6 enheter sakte kvelden før)

Den regelen på 3 timer er for å være bombesikker- som før barnet er 6 uker gammelt når man skal være superforsiktig.

Kjørekalkulatoren bør være en god pekepinn da+ et par timer til hvis du er usikker.

Kom til å tenke på da eg va på julebord da minstegutt var 4 mnd , rundt midnatt var boobsa dobbel størrelse hahha-auuuu :-O
(han fikk pumpa mm da, eg sov over hos venninne og kom hjem i 12 tida på dagen-6 enheter sakte kvelden før)
ja gro nylander sier 2 timer, tre timer er nok for å være heeeelt sikker fordi vi er forskjellig og hvis babyen er liten.
Ungen er 16 mnd så hun tåler jo litt. Promillen i melka fordeles jo igjen på kroppsvekten hennes, så om det er litte gran hos meg vil ikke det utgjøre noe hos henne.

Back
Topp