Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
takkHar du prøvd promillekalkulator? Google det, du kan legge inn hva du drikker og når du teoretisk sett skal være edru igjen og kan amme.
Så lenge du er kjørbar kan du amme, kalkulatorene er greie å ha. Jeg lastet ned en app for det, så jeg kunne ta meg et glass i helgene. Det var mens mini måtte ammes i søvn, så det var veldig til timing og kalkulering. Snakk om stress for litt alkohol.takk
Jeg prøvde nå. Den sier at om jeg drikker 3 glass vin over 3 timer (feks 18-21) kan jeg amme 1-3 timer etter (kl 22-24). Da jeg endret til 2 glass vin så fikk jeg til svar at "Du har drukket så lite og/eller over så lang tid at du i snitt forbrente mer alkohol pr time enn du inntok. Det betyr at du i teorien aldri hadde mer enn 0,12 ‰ - 0,18 ‰."
Jeg får ikke den kalkulatoren til å stemme. Jeg har drukket mindre enn jeg egentlig har lyst på fordi jeg har vært så usikker.Det som forvirrer meg er at appene sier jeg kan amme etter 1-1,5 time etter et glass vin.........
Ja dette vet jeg og det skrev jeg jo i hi ogsåhttps://ammehjelpen.no/artikkel/36/Alkohol
"Når du inntar alkohol, vil det være like mye alkohol i melken som i blodet ditt. Alkoholen når en topp i melken 30-90 minutter etter inntak. Det anbefales derfor at amming utsettes i minst 2-3 timer etter inntak av én alkoholenhet (ett glass vin eller øl)."
ja gro nylander sier 2 timer, tre timer er nok for å være heeeelt sikker fordi vi er forskjellig og hvis babyen er liten.Den regelen på 3 timer er for å være bombesikker- som før barnet er 6 uker gammelt når man skal være superforsiktig.
Kjørekalkulatoren bør være en god pekepinn da+ et par timer til hvis du er usikker.
Kom til å tenke på da eg va på julebord da minstegutt var 4 mnd , rundt midnatt var boobsa dobbel størrelse hahha-auuuu :-O
(han fikk pumpa mm da, eg sov over hos venninne og kom hjem i 12 tida på dagen-6 enheter sakte kvelden før)