Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Av ren nysgjerrighet når man ammer, kan man drikke et glass vin da? Jeg vet man skal vente til 6 uker etter termin, men har en venninne som sier at man ikke kan nyte et glass vin det første året, er det sånn?
Her står det om amming og alkohol: http://ammehjelpen.no/artikkel/36/Alkohol
Man trenger ikke være totalavholdende det første året Man må bare passe på mengden man drikker og at man venter tilstrekkelig lenge nok etter alkoholinntak før man ammer igjen.
Jeg ammet og drakk alkohol etter forrige fødsel. Da pumpet jeg først slik at barnevakten hadde melk å gi på flaske, og jeg pumpet meg igjen etter fest for å unngå spreng. Alkoholen forsvinner jo på vanlig måte, så ingen vits å pumpe for å pumpe ut alkoholen. Men det går fint ann å drikke alkohol så lenge man venter lenge nok med å amme det er selvfølgelig kjekt om barnet tar flaske så er man litt friere der. Alt med måte selvfølgelig Du finner nok ut av det når babyen kommer