Amming og alkhol

Nei :)
Eller jeg drakk i fjor en drink på 3 år og da var snuppa ca 1 år og 11 mnd. Var borte 5-6 timer.
Blir ikke drukket noe her før om 3 år :p sluttet å drikke etter jeg ble gravid første gang

Jeg tenker at så lenge man vet mønsteret til bebisen og eventuelt pumper litt på forhånd, sånn i tilfelle, så ser jeg ikke problemet med å ta seg en øl eller et glass vin:)

Alkoholen går vel ut av melken på lik linje som ut av blodet, så å pumpe og kaste har ingen hensikt annet enn å lette brystspreng. Jeg tok meg ett ett glass vin på kvelden når vi hadde begynt med grøt på kvelden og det var 6-8 timer før nattamming. Var ikke på verre festligheter før jeg var ferdig med ammingen og barna var over året.

Kommer til å pumpe meg og kaste det. Så pumper jeg heller litt ekstra på forhånd, som kan gis da jeg har drukket. Regner med at jeg har lyst til å ta meg noen øl i løpet av sommeren :)

Samme her :) Vi er veldig glad i litt vin om kveldene asså, og jeg tenker jeg gjerne vil kose meg litt når babyen er ute og når jeg skjønner hvor hyppig han trenger mat. Tenker jeg kan pumpe ut et måltid på forhånd og tror det da vil gå såpass mange timer i mellom et par glass vin og neste amming :) Så ja..sånn som jeg tenker nå så vil jeg absolutt kose meg med litt alkohol i sommer :) Men baby skal ha NULL alkohol i seg asså!

Jeg er sånn som tar andre sin stemning, er folk i godt humør så er jeg i godt humør..
Kan lett tolkes for å være "på flaska" og så drikker jeg vann :P
Ja, jeg også :) Blir med opp når stemningen er god. Var jo på jentekveld i går der det ble konsumert en hel del vin, og jeg var minst like berusa som resten! Bare uten alkohol. Høy på livet, sjø'! :D

Kommer nok til å ta meg eit glas vin eller cider når vi kommer inn i rytme med amminga. Men ikke dei første mnd. Har man en promille på 0,2. Får melka en promille på 0,2. Det er ikke mye! Vin er de12- 13 prosent

Ser ikke problemet i å ta et glass vin til maten feks når man vet hvordan ammemønsteret til babyen er, hvis det er sånn at man ønsker det :) Selv ventet jeg vel 5-6 måneder før jeg tok ett glass, og da sov minien 6-7 timer i strekk. Nå drikker jeg generelt veldig lite, så sliter ikke så veldig med det problemet :p

Når man er gravid så får forsteret samme promille som deg, feks 0,5 promille. Fordi du drikker øl med 4,5%

Når du ammer får babyen melk med promille, ikke prosent. Det er en rimelig stor forskjell. 1/1000 kontra 5/100 med feks 1 i promille og inntak av en øl med 5 prosent.

Jeg rekker uansett ikke å dra inn til byen for en utepils, for så å rekke tilbake til amming noen timer etterpå. Så får kose meg med non alcoholic Carlsberg på verandaen hjemme om behovet melder seg ;)

Blir nok ikke det her nei :) savner ikke alkohol uansett :) har ikke drukket noe særlig på flere år. Så for min del ser jeg ikke problemet ;)

Nå viser forskning at amming og alkohol ikke er så farlig som mange skal ha det til.
http://m.side2.no/helse/--ammende-kan-drikke-like-mye-alkohol-som-andre/3422791564.html
Jeg drikker vanligvis veldig sjelden, men om jeg etter 6 uker har lyst på et glass vin eller en øl kommer jeg ikke til å ha noe problem med å gjøre det selv om det er fare for at jeg må amme rett etterpå. :)
Jeg er enig med deg, hadde vel ikke amma RETT etterpå, men etter et par timer etter et glass vin til maten går det nok helt fint!

Tror ikke alkohol kommer til å bli noe tema egentlig. Fristet lite forrige gang og har vært relativt lite alkohol i mellom svangerskapene.
Er liksom ikke fyll og fest som står på timeplanen i denne perioden av livet :p
Og ikke pleier jeg å bare ta et glass vin for kosen sin skyld heller.

Back
Topp