Amming - når baby sover natten gjennom

• Trådstarter Trådstarter Puppeguri
  • Opprettet Opprettet
P

Puppeguri

Guest
Hva er din erfaring med amming når baby sover natten gjennom? Her har baby en trend hvor hun sover stadig lengre, fra leggetid i 19-tiden til 6-tiden om morgenen. Helsestasjonen har rådet meg til å ikke vekke, men heller håndmelke om jeg våkner med spreng. Er redd for å miste melken, helsesøster sier det ikke vil skje så lenge vi ammer hyppig på dagtid. Fullammer kun, ingen erstatning eller annen mat enda.
Hva er deres erfaring?

Jeg har hatt en baby som fra første natt sov 10 timer. Fullammet henne til 6 mnd, og videre til 1 1/2 år. Går helt fint å ikke nattamme! Ikke bekymre deg! Vi hadde til og med overproduksjon. Så nattamming er ikke nødvendigvis viktig for produksjonen. Vi amma annenhver time på dagtid. Ikke stress, det går nok bra!

Hvis baby sover igjennom av seg selv så er det bare å nyte (ikke sprengen da, den er fæl), barn som får selvregulere gjør det utmerket! Om hun vil trenge å øke produksjonen din eller har ødeperiode vil det kunne bli mer nattamming igjen :) Min sov nesten natta igjennom frem til ca 4 mnd, da begynte han å våkne hyppig også stabiliserte det seg på 2-4 oppvåkninger til han bikket året. Andre opplever ikke det - eller at det blir enda mer :)

Faren med melkeproduksjon er mer å nattavvenne før baby er klar selv - for da kan det være at amminga som blir igjen på dagtid ikke er nok. Men får baby styre det selv går det nok fint :) For de fleste :)

Min første sov natta igjennom fra 6 mnd, mistet ikke melken av den grunn:). Som det sies over her, så regulerer barnet dette selv:D. Naturen er fantastisk.

Hva er din erfaring med amming når baby sover natten gjennom? Her har baby en trend hvor hun sover stadig lengre, fra leggetid i 19-tiden til 6-tiden om morgenen. Helsestasjonen har rådet meg til å ikke vekke, men heller håndmelke om jeg våkner med spreng. Er redd for å miste melken, helsesøster sier det ikke vil skje så lenge vi ammer hyppig på dagtid. Fullammer kun, ingen erstatning eller annen mat enda.
Hva er deres erfaring?

Hvor gammel er babyen?
Min sov fra rundt 19-05 med pupp ca 20.30 en liten periode ved 4mnd. Det gikk fint med produksjonen likevel.

Det gjekk heilt fint for meg den gongen eg hadde baby ihvertfall! Minstemann kunne sove natta gjennom, men eg hadde godt med melk uansett :)

Eldste sov hele natta fra to uker. Merket ingenting på hverken produksjon eller spreng. Yngste sov 8-9 timer i strekk frem til vi begynte med fast føde. Merket ingenting der heller. Ammer fortsatt og han har nettopp blitt ett år

Bare å nyte :D Skulle ønske det var sånn her og.. Når man ammer hyppig på dagtid så vil det gå greit i forhold til å hoppe over så mange timer. Babyen regulerer det selv. Er den sulten så våkner den :) Det eneste er at man må passe på selv om det eventuelt blir spreng. Da kan det fort utvikle seg til verre ting slik som betennelse. Da er det lurt å håndmelke eller pumpe om du har det :) lykke til

Back
Topp