Amming nå

Bkno1922872

Betatt av forumet
Vi begynte med smokk etter ca 3 uker. Før smokken ammet jeg 12-16 ganger i døgnet og kunne gå bare en halvtime mellom ammingene..
Etter smokken ble det fort mindre behov for pupp og har vært gjennomsnittlig 7 amminger i døgnet nå (veldig deilig!!). Hun spiser i gjengjeld litt mer enn før og hun legger på seg fint og er blid og fornøyd (snart 6 uker) :-)
Enkelte dager har jeg bare ammet 6 ganger i døgnet, er det veldig lite når hun er under 2 mnd? Hvor ofte ammer dere?

Blir mye her også. Rundt det du lå på. Jeg har vært tilbakeholden med smokken pga sugeforrvirring etter flaske. Men nå prøver jeg å få henne til å virkelig skjønne den. ;) Roer seg godt med den når hun først tar den. Du ammer gjennomsnittlig hver 4. time du da (enkelte dager). Er jo ikke noe problem så lenge vekta går opp og dere begge er fornøyde vel? :)

Ja vi ammer ca hver 3. time nå, og på natta kan hun sove alt fra 3-5 timer :-) hun har det veldig fint virker det som - så er vel ikke noe galt i det :-)

Her ammer vi hver 3-4 timer på dagen, og hver 4-6 timer på natta.

Ammer henne når hun er våken og gir uttrykk for sult. Blir nok 6-8 måltider i døgnet. Hun er fornøyd, og legger fint på seg. Vi har funnet ut at det å gi mat når hun er sulten, og ikke følge noen klokke fungerer for oss nå. :Heartpink
Leste forøvrig i den boka jeg fikk av jordmor at 6 måltider i døgnet er tilstrekkelig så lenge barnet har flere våte bleier i døgnet (husker ikke antallet selvfølgelig) , er fornøyd, og legger fint på seg.

Leste forøvrig i den boka jeg fikk av jordmor at 6 måltider i døgnet er tilstrekkelig så lenge barnet har flere våte bleier i døgnet (husker ikke antallet selvfølgelig) , er fornøyd, og legger fint på seg.

Ja vi har aldri gått en dag uten flere våte bleier :-) er som regel mellom hver amming :-)

Uff jeg ammer mye oftere men lille frøkna sover jo bare korte lurer og jeg mistenker at hun egentlig ikke blir ordentlig ferdig å spise ;p

Back
Topp