Amming/ morsmelkerstatning + allergi

Angelic

Gift med forumet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Av ren nysgjerrighet:

1. Ammet du barnet/ barna? Evt hvor lenge?
2. Har barnet/ barna fått morsmelkerstatning? Evt hvor lenge?
3. Er barnet/ barna allergisk/ intolerant mot noe?

Jeg fullamma barn 1 4 mnd, dermed ble det delvis amming frem til 6.5 mnd. Før det ble kun mme. Fra 1 år gikk vi over til vanlig melk.

Nr 2 fullamma jeg vel 3 dager. Delamma til 2.5 mnd. Mme fra start og frem til 1 år. Da vanlig melk.

Ikke allergisk mot noenting noen av de.

Fullammet i seks mnd, ammet totalt 21 mnd. Han er allergisk mot hassel, or, bjørk, katt og valnøtter.

Fullammet i seks mnd, totalt i 26 mnd, ikke allergisk mot noe.

Siste er bare 4,5 mnd og fullammes enda og vet ikke om allergier.

Delammet blir det vel første mndene, så etter det ble det kun mme. Hun er ikke allergisk selvom hun er arvelig disponert for både det og astma.

Fullammet 4 mnd, men mye frem til 6mnd, sluttet ved 1 års alder.
Kun mme ved barnevakt etter 6mnd alder.
Ingen kjente allergier (snart 6 år)

Storesøster ble delammet til seks måneder, da fikk hun kun mme til ett år.

Ammer lillebror fremdeles. Begynte med grøt ved 4 måneder. (Snart 14 måneder nå)

Ingen allergier på noen av dem.

Storesøster ammet jeg i 6 uker, så delamming i to mnd til. Ingen allergier.

Lillebror er snart 3 mnd og fullammes fortsatt, har antagelig melkeproteinallergi. :)

1. Ammet begge i ca 3 uker

2. Nr 1 fikk fta 3 uker til 18 mnd. Nr 2 er bare 4 mnd og får enda.

3. Nr 1 er ikke allergisk eller intolerant mot noe. Nr 2 er for liten.

Ammet nr 1 i 7 mnd. Mest sannsynlig allergi mot pollen. 7 år.

Nr 2 ble ammet i nesten 2 år, hun har både eksem, allergi og astma. Fikk påvist eggallergi ca 9 mnd gammel, og i fjor sommer merket vi pollenallergi på henne.

1:
Eldste ble ammet i 12 mnd og yngste ammes fremdeles, hun er 2 år. Fullammet begge i 6 mnd.

2:
Eldste fikk litt innimellom som baby fordi han ikke ville die under økedøgn, så jeg måtte øke med pumpa isteden. Men det var bare noen få ganger.

3:
De har arvet farens melkeallergi og reagert helt fra fødselen. Derfor var også amming bra for de. Eldste har samme allergi på noen pennicillin-typer som meg.

1. Delammet i 4 mnd
2. Mme i 10 mnd
3. Ikke allergisk mot noe og aldri syk!

Første er mme barn, allergisk mot pollen,katt og hest. Men der er både jeg og far super allergiske selv.

Nr 2 ammet til 19 mnd, ingen tegn til allergier enda. Hun blir 2 i sommer. Men her har ikke far noen allergier.

Av ren nysgjerrighet:

Storebror ble delammet til han var godt over halvåret. Aldri fullammet
Lillesøster ble fullammet 2 uker. Delammet deretter til hun var rundt 2,5 mnd. Da ville hun ikke ha mm lenger.

Begge barna har altså fått mme fra tidlig alder ;) husker ikke hvor lenge vi ga til storebror, lillesøster på 5 mnd får naturligvis mme enda.

Storebror på 7 år har ingen allergier.
Ingen jeg vet av på lillesøster heller.

1. Fullammet fram til 6 mnd, og delammer enda, hun er 23 mnd.
2. Aldri fått MME, har prøvd for å noen ganger kunne komme meg ut av huset, men det nekta hun plent å drikke :p
3. Ingen allergier enda, heldigvis! Aldri syk - kun hatt to små forkjølelser uten feber og omgangssyke 2 ganger.

1. Ammet i 10 mnd. Siste 4 mnd ble dagamming gradvis erstattet med MME, men ammet kveld og natt til hun sluttet av seg selv fordi hun sov natta gjennom.
2. Fikk MME fra 6 til 14 mnd.
3. Foreløpig ikke noen allergier, er 15 mnd nå.

Min sønn er 14 mnd, og ble ammet til han var 10mnd. (Da ville han ikke ha mer.)
Han fikk mme for kosens skyld en gang iblant etter han var 9 mnd.

Foreløpig er han ikke allergisk mot noe.

1. Fullammet til ca fem mnd, og ammer fortsatt, nesten ett år nå.

2. Aldri fått vanlig mme. Noen få flasker melkefri mme iblant for å venne henne på smaken.

3. Vært allergisk/intolerant siden fødsel; melkeprotein, egg, soya og nøtter.

Ja, ammet og ga morsmelk i 9 måneder. Ga melkefri mme fra 9 mnd-2 år. Hun ble født med melkeallergi så jeg måtte ha melkefritt kosthold under ammeperioden. Nå har hun vokst det av seg, er 3.5 år. :)

10 mnd baby

Fullammet i 5,5 mnd. Ammer fortsatt når hun vil.

Har begynt å gi en flaske mme på kvelden nå fordi jeg ikke gar nok melk lenger. Smakte for første gang for en uke siden ca

Ikke oppdaget noen allergier e.l foreløpig

Back
Topp