Amming med storesøster tilstede

Høstbarn ♡

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har begynt å tenke på hvordan ammingen vil bli. Med storesøster ammet jeg lenge, og har planer om å få til ammingen denne gangen også. Hun blir 2 år like før babyen kommer, og jeg ser for meg at det kan bli en utfordring å amme når hun er til stede. Noen med erfaringer? :)
 
Eg ammet lillebror med storesøster sittende i armkroken, ho var 16 mndr når lillebror kom :) hadde bøker lett tilgjengelig som vi kunne sitte å se i ilag :)
 
Hehe ja ;) eg lot ho få lov til å utforske og då :) etterhvert fløy ho rundt i stuen og lekte med lekene sine :)
 
Er selv spent på hvordan storebror vil ta det når jeg skal amme igjen:). Han kommer til å være 18.5 måned når lillebror kommer og han har ikke ro i kroppen til å sitte og se i bok lenge nok ser jeg for meg. Heldigvis har gubben nettopp startet ferien den uken med termin og krysser fingrene for at jeg ikke går særlig overtid for da kan han hjelpe meg en del skulle storebror være for urolig rundt amming og kreve oppmerksomhet han også:)
 
Ja, vi får nyte tiden mens pappaene har 14 dager-perm samt ferie i sommer :). Så får vi vel bare tåle å få testa tålmodigheten en stund til storesøsknene har vent seg til et søsken og det som følger med. Og med tiden får vi tro de godtar det :)
 
Storebroren min har 2 barn en gutt og en jente. Guttungen var ca 2,5 når jenta ble født og fy søren så mye trøbbel de laget for seg selv ang amming av jenta. Husker de var på besøk når hun var ca 1 mnd og mammaen setter seg i sofaen for å amme, guttungen kommer etter og vil sitte hos mammaen sin og se på. Foreldrene får helt hetta og jager ungen ut av sofaen og sier: du skader lillesøster. Noe som selvfølgelig resulterer i en ekstrem mammadalt og trassunge fra hinsides. Han hatet lenge lillesøster. Søsteren min fikk barn omtrent samtidig og der fikk storebror sitte i armkroken å feks se på TV mens hun ammet lillebror, de to gutta er fantastiske sammen og aldri noe sjalusi.
 
Her er det 22 mnd mellom mine,var ikke problem med amming når vi var hjemme.Ute på vift derimot var der travligere.Måtte slutte amme når hun var 3 mnd pga sykdom då fikk ikke testet det så lenge men.
Denne gang har jeg ei på fire og ei på to år hjemme,men skal amme å ser ikke svart på det:) tenker at mødre har hatt barna sine hjemme med søsken i alle år å fått det til så skal jammen jeg og:)
 
Tenker det samme jeg også, at jeg ser ikke mørkt på det. Var mer ut etter tips til hva storesøster kan ta seg til sammen med meg i armkroken når jeg ammer :) Men en bok, tv-titting eller å synge ser jeg for meg er en fin ting. Og at hun får være nysgjerrig og utforske litt når jeg ammer. Har ikke tenkt å være sånn streng mor som ikke lar henne være i nærheten når jeg ammer, da blir nok situasjonen 1000 ganger værre. Vil heller gjøre det til en naturlig greie for storesøster også - det skal jo helst bli en del av hverdagen i en god stund framover :)
 
Back
Topp