Amming med skjold

myfirstaug2014

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Februarhjertene2017
Er det noen av dere som ammer med skjold? Eller har klart å avvenne bruken av det?
Jeg skulle så gjerne ha sluttet med det. Tror melkeproduksjonen blir litt dårligere (de sier jo at den blir det) og det er jo litt tungvint mtp sterilisering av dem etc. Men siden hun var prematur og ikke klarte å ta puppen begynte vi med skjold. Og nå er det litt vanskelig å slutte. Og foreløpig klarer hun bare å suge på den ene puppen uten... Men hun får tak der, men gir opp endel raskere enn med skjold. Og hodet virrer hit og dit...
Dessuten har jeg små brystknopper, noe som gjør det vanskeligere for henne å få tak (innbilder jeg meg :P ).

Noen gode råd eller lykkelig historier? ;)

Sniker i fra september ;)
Jeg brukte skjold i starten pga såre bryst.
Blodet rant og det var så vondt. :(
Brukte det bare en kort periode. Fikk gode råd av helsesøster at vi skulle ta avvenningen forsiktig. La henne suge litt og så "lure" den av. Gikk bedre enn forventet. Etter to dager gikk det fint! :)

Er det på grunn av størrelse på brystknopper man bruker skjold? Har aldri fårt helt med meg hvordan det fungerer :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg amma med skjold de første ukene..Har gjort det med alle barna da brystvortene mine bare forsvinner (les blir plutselig flate igjen så de mister taket) :p Har aldri fått det til før nå! Når hun var rundt 2 uker var hun hysterisk sulten og brystskjoldet var ikke i nærheten. Da gjorde jeg et forsøk uten og hun klarte å ta puppen :D Var litt vanskelig i førsten..noen ganger tok ho, andre ganger måtte jeg bruke skjold. Var spes vanskelig på den ene puppen. Nå har jeg ikke brukt skjold i det hele tatt på sikkert 5 uker :D det går kjempefint og har faktisk fått brystvorter som er der hele tiden..haha!

Sniker fra juli
Siden min ikke fikk tak, og bare stresset ved puppen begynte vi med skjold etter en uke ( ingen på sykehuset eller helsesøster som fortalte om skjold, leste tilfeldig om det selv!!!!). Nå er han 3 mnd og har de siste 1 1/2 mnd brukt det innimellom, og gjerne litt mer på ene puppen som er litt vanskelig. Men nå er det 1 uke siden vi har brukt det. Har ikke bevist slutten, men han er sterkere, og jobber mer for å få tak.

Er det på grunn av størrelse på brystknopper man bruker skjold? Har aldri fårt helt med meg hvordan det fungerer :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi brukte det fordi hun var prematur og ikke klarte å suge pupp fordi hun var liten og litt svak ;) Nå er hun nok bare godt vant og klarer ikke suge uten ;)

Back
Topp