Amming med sillikoninlegg?

Jeannie

Andre møte med forumet
Hei. Er det noen som har erfaring med å amme etter at de har fått lagt inn sillikon i puppene (over muskel)??
Jeg fikk lagt inn i sommer, siden jeg har ammet tre barn, og var ferdig med å få barn. (trodde jeg). Nå har jeg blitt gravid, og lurer på hvordan det vil bli å skulle amme nå. Har hatt en god del brystbetennelser i løpet av den tiden jeg har ammet før. Vet ikke om det vil gjenta seg verre?

når du er kommet på barsel, så vil jeg råde deg på det sterkeste å ta telefonen til ammehjelpen og snakke med en som virkelig kan gi råd med amming med silikoninlegg...

Det å skulle amme med silikoninnlegg skal visst gå helt fint. Her er et utdrag fra en artikkel om det ammehjelpen.no:

"Ved silikoninnlegg brukes forskjelllige operasjonsteknikker. Ikke alle gir tydelig arrvev. Noen implantater er lagt inn med et snitt under areola, andre med et snitt under brystet. Kvinner som har fått silikoninnlegg har vanligvis færre ammeproblemer enn de som er brystredusert. ??

Det kan hende du som har silikoninnlegg vil merke at du har mindre lagringskapasitet enn du normalt ville hatt, men dette kan du løse ved å amme litt oftere. De fleste som har silikoninnlegg opplever heldigvis en ukomplisert amming!"

Her er hele artikkelen: http://ammehjelpen.no/artikkel/66/Brystopererte-kvinner

Lykke til. :-)

Litt gammel tråd, men kan være til hjelp for andre å vite at det går helt fint å amme med silikonproteser i brystene. Jeg merker ikke noe til dette med dårligere lagringsplass. Baby legger fint på seg og trives :)

Jeg klarte ikke å amme mine to barn og jeg har silikon men det er ikke derfor jeg ikke fikk det til. Jeg hadde masse melk og pumpet til de i to mnd. siden du har hatt brystbetenndelse før er det stor sjans for å få det igjen. Det må du prøve å unngå fordi det økende sjansen foR at silikonen kapsler seg. Lykketil

Back
Topp