Amming med brystskjold

alexalo

Flørter med forumet
Hei,
jeg har en 11 dager gammel datter som jeg ammer med brystskjold. Brystknoppen min er helt flat så hun klarer ikke å suge uten skjold. Det jeg opplever er at hun ikke blir mett etter at vi har en ammerunde, jeg må amme henne med begge brystene. Det blir i lengden veldig sårt for meg så lurer på om noen har opplevd det samme? 
At barnet ikke får i seg nok melk ved hjelp av brystskjold? Vi gir henne i tillegg morsmelkerstatning når vi ser at hun fortsatt er sulten etter pupp men vi prøver å avvenne henne fra det. 
 
Jeg opplevde det samme når jeg ammet dattera mi. Hun ville ha mat annenhver time, hele døgnet (ble nok aldri helt mett).Måtte noen ganger gi ekstra med MME. Brystvorten ble ikkje akkurat bedre med alle måltidene, så jeg slutta å amme når hun var 2 mnd, og gav MME på alle måltidene. Håper det ordner seg for deg...
 
jeg annbefaler at du tar kontakt med ammehjelpen i ditt område og ber om å få hjelp... 
på det sette så kan du gjerne få litt ekstra hjelp til å få jenta di til å akseptere din pupp som den er. og gjerne kutte ut skjoldet. da skjoldet ikke gjør noe godt for produksjonen.. produksjonen blir nemmelig ikke tilstrekkelig stimulert ved bruk av skjold. 
 
Back
Topp