Amming: måltid på en eller to bryst?

Starlen

Elsker forumet
Spiser de små fra et eller to bryst per måltid? Jeg har alltid bare gitt fra ett bryst, men i kveld styrte lillebror på så fælt at jeg gav han det andre også, og han holdt på lenge å die fra det også! Begynner å lure på om jeg har for lite melk på kvelden.. Han er 3 uker gammel..
 
Her gir jeg fra begge, men trenger kun å gi fra venstre, der er det mere enn nok melk. Men gir fra begge for å få økt produksjon på høyre :)
 
Varierer litt. Noen ganger er ikke et nok!
 
Her har jeg også måtte begynne å gi to bryst på kvelden, han er tre uker. Har alltid bare spist av ett.
 
Varierer. Noen gang et bryst, noen ganger 1 + litt fra andre og noen ganger drikker han masse fra begge. Helt vanlig at de varierer mengden på måltidene, akkurat slik som oss. Også vanlig at de spiser mer på kvelden enn resten av dagen.
 
De første to ukene spiste hun på begge sider, nå er hun oftest nøgd etter ett bryst.

Har greit med melk, kunne alltids hatt litt til. Har også lite på kveldstid, men dette er visst helt normalt. Likevel kjipt når baby kaver og tydelig er misfornøyd med mengden på kvelden...

Håper ikke jeg får mindre melk enn det jeg har, frykter jo det produseres mindre siden hun ikke lenger vil ha fra begge sider på samme mating og bryst nr2 får mindre stimulering? Må kanskje aktivt påse at hun får spist fra begge sider før hun er mett?

Ikke så lett å vite altså :p
 
Last edited:
Storesøster spiste bare fra en pupp Ig på ti minutter. Lillesøster spiser gjerne en pupp, liten pause og så den andre :)
 
Her er det som regel fra begge med en liten pause mellom. Av og til bare på ene på natt, men da våkner han mye fortere igjen. Er snart 7 uker
 
Frk er 17 dager. I starten ga jeg fra 1pr måltid, nå har vesla hatt 2 økedøgn og ligger timesvis på puppen med ørsmå sovepauser. Så jeg gir annenhvergang. Føler jeg sitter konstant med begge puppa ute- en på tørk mens andre spises av ;)
 
Gir normalt bare fra ein men om hu styre mykje får hu begynt på neste og då sovne hu som regel fort!
De første to ukene spiste hun på begge sider, nå er hun oftest nøgd etter ett bryst.

Har greit med melk, kunne alltids hatt litt til. Har også lite på kveldstid, men dette er visst helt normalt. Likevel kjipt når baby kaver og tydelig er misfornøyd med mengden på kvelden...

Håper ikke jeg får mindre melk enn det jeg har, frykter jo det produseres mindre siden hun ikke lenger vil ha fra begge sider på samme mating og bryst nr2 får mindre stimulering? Må kanskje aktivt påse at hun får spist fra begge sider før hun er mett?

Ikke så lett å vite altså :p
Ville heller latt hu eta ett tomt og påsjå at hu får det andre brystet først neste måltid! E jo på slutten av amminga at den gode feite melka komme! Betyr vel at du har rikelig melk i ett bryst til ett måltid når hu ikkje vil ha begge!?! :)
 
Back
Topp