Amming: Leppene går innover. Råd?

Baby0420

Flørter med forumet
Novemberfnuggene 2023
Hei. har en gutt på 4 uker, og vi strever en del med ammingen. Har fått sprekker i begge nipplene, og mistenker at det kommer pga barnet trekker leppene inn når han er koblet på, og «biter» gommene sammen. Er det noen som har tips/ gode råd til hvordan vi kan endre teknikken hans?

Siste desperate forsøk før jeg må legge ammingen på hyllen :-(
 
Huff, det der er fryktelig vondt - føler virkelig med deg!! :Heartred
jeg har hatt problematiske ammestarter med begge de eldste jentene, og det virker som det går samme veien nå.. det jeg erfarte forrige gang var at ammehjelpen sin Facebook-side var en virkelig god kilde til hjelp! En får svar fra både «privatpersoner», men også erfarne ammehjelpere som sitter på utrolig mye kunnskap. Meld deg inn der og søk råd er mitt aller beste råd - masse lykke til!:Heartred
 
Jeg har også fått sprekker på ene brystknoppen, og det er så forferdelig vondt!!
Jeg har fått veiledning til bedre ammeteknikk og stell av sårene, og det går allerede bedre. Det er motiverende oppi alle tårene og frustrasjonen.

Få hjelp! Enten av en ammeveileder fra ammehjelpen eller på helsestasjonen, så fort som mulig!
 
Hei. har en gutt på 4 uker, og vi strever en del med ammingen. Har fått sprekker i begge nipplene, og mistenker at det kommer pga barnet trekker leppene inn når han er koblet på, og «biter» gommene sammen. Er det noen som har tips/ gode råd til hvordan vi kan endre teknikken hans?

Siste desperate forsøk før jeg må legge ammingen på hyllen :-(

Lillejenta mi (nå fire uker) gjorde litt det samme, og det hender fortsatt at hun finner på å gjøre dette... jeg bruker en finger inn i munnen når hun tar tak hvis hun starter med dette. Innimellom klarer jeg å justere etter at hun har tatt tak ved å bruke en finger til å «dra» forsiktig i leppa en gang på hver side av nesa. Gjør dette først på overleppa og så i samme på underleppa. Ville ikke gitt opp enda! Smør på godt med purelan og start mating før baby er alt for sulten og sur. Det har vi gjort, og da får vi øvd på ammetaket. Omtrent perfekt nå etter mye jobb
 
Back
Topp