Amming kun 10 min pr gang...

LinnSukkerspinn

Glad i forumet
Fler som har effektive knøtt?
Lille Theo er ofte fornøyd etter ti minutt på puppen. Han legger godt på seg og puppene har tydeligvis godt med melk men er ikke 10 minutt pr gang lite? Husker at storesøster lå gjerne 30 minutt gangen.

Innimellom ligger han der over 30 minutt han også men han er ofte fornøyd med disse 10 minuttene som sagt..

Lillemann her ligger ikke så mye lengre :p men tror ikke han rekker å bli mett. Må ofte påan igjen etter en rap og litt kos. Men etter 10-15 min sovner han enten eller slipper brystet

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Her har jeg en glupsk kar ja. Han kan spise seg ferdig på 10 min. Men her får han så mye luft i magen da. Må ta pause hvert minutt og rape så går d fint. :-)

Her ligger hun alt fra 15 til 45 min,om kvelden henger hun i puppen storsett hele tiden....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Suuuupereffektiv!! Jeg ble så stressa av gutten sin spising at jeg begynte å skrive ned og ta tiden med stoppeklokke! Jeg stoppet klokka hver gang han bare lå ved puppen, og til dermed tiden kun ved aktiv drikking! Vi holdt på sånn i en uke. Han spiste ALDRI lengder enn 7 effektive minutter. Ofte bare 4-5.
Men da vi fikk veid han etter 2 uker og fikk bekreftelse på vektoppgang (700g på de to ukene), så roet jeg meg ned ^^

-- tasting fra mobil --

Her ligger hun også i svært kort tid. Hun sovner eller slipper gjerne etter maks 10 min, men hun er fornøyd med det så blir spennende å se på vekta i morgen og se om jeg kan roe meg!

Her øver vi enda :P lille ligger i 5-10 min, slipper, raper og sovner litt, 15 min etter er det en ny runde... Og kanskje kjører vi på med en 3. runde og før hun er fornøyd. Alle 3 rundene blir på samme puppen for å få i lille den tykke melka og det ser ut til at det virker bra :) håper hun snart lærer at det er greit å ta alt på en gang istede for fordelt på 3 runder :)

Cirka 15min på hvert bryst her, noen ganger opptil 20 på hvert (dersom brystet er veldig sprengt). Jordmor sa at noe mer enn 20min på et bryst ikke var vits for da vil brystet være tomt..
Hun får i seg nok vertfall, hadde jordmor på besøk i går og lillemor har lagt på seg 200g på 3 dager :D veier nå 50g mer enn når hun ble født!! Veldig fornøyd med det!! :)

Jepp! Ferdig på syv min her.. han sluker så mye luft i samme slengen så jeg pumper og gir på flaske nå.. nå er det mindre luft som svelges, spiser mer og sover lengre. Nå vil han ha mat hver fjerde time istedenfor hver andre :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp