Amming ( igjen)

Mrs.Mona

Elsker forumet
MAI 2013
Jeg kjenner at jeg nesten er på randen til å gi opp hele ammingen! Mathias har en apetitt som er helt vill!! På dagen spiser han gjerne annenhver time ( da får han først en pupp, og er fornøyd i 30min da skal han ha den andre så går det 2 timer), men på kvelden ( etter 18) så skal han plutselig ha mat hver time, gjerne hver halvtime også.. og da får han begge brystene. På slutten av dagen har jeg absolutt ikke nok, så da får han erstatning i tillegg. Da sover han gjerne til alt fra 4 til 6 før han skal ha mat igjen. Og da er det på'n igjen.
Hva i huleste kan jeg gjøre for å øke produksjonen? Jeg kjenner jeg blir over gjennomsnittet frustrert. Jeg lar han suge seg helt ferdig og legger han ofte til brystet..

HELP!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Godt spørsmål. De skal vel øke produksjonen selv når de spiser mye? Evt prøve å pumpe litt i tillegg, men da er du vel nesten lenket til hjemmet 24/7. Høres ikke så veldig festlig ut. Sultne babyer er jo heller ikke så fornøyde.

Mikkel spiser også masse. Våkner mellom 2-4 timer hver natt, og spiser veldig mye gjennom hele dagen. Men jeg har så mye melk at han ikke klarer å tømme. Jeg prøver, ironisk nok, å få ned produksjonen. Men det er jo håpløst når han henger på puppen 24/7. Har i tillegg hoven og vond pupp. Kjenner jeg smaker på en brystbetennelse.

Er ikke lett. Har dessverre ikke så mange tips til deg. Om du rett og slett ikke klarer å øke melkeproduksjonen, så må du jo bare gi MME og være flink å legge til ofte og pumpe i tillegg. Kan jo se det litt an da, men om ikke produksjonen øker så må du jo nesten bare bestemme deg for å delamme (så lenge det går), eller gå helt over på MME.

Jeg tenker iallefall at det som gjør babyen mest fornøyd er det du kommer lengst med. :)

Har du prøvd ammete? Vet mange har god effekt av det...

Ja, det stemmer. Og fins det ikke en nesespray som skal øke produksjonen også? :)

Hvis jeg skjønner deg riktig så sover han hele natta?
Det er dumt, for det er på natta melkeproduksjonshormonet er på topp. Så nattamming øker produksjonen veldig. I tillegg til det at du må drikke nok væske selv og få i deg mat.

Å gi så mye tillegg at han sover så lenge kan rett og slett føre til at melkeproduksjonen går enda mer ned.

Stress er heller ikke positivt for produksjonen.

Syntocinon heter nesesprayen som hjelper på utdrivningen, men hjelper ikke på produksjonen. Men den hjelper til at melka kommer fortere sånn at babyen ikke trenger å jobbe så lemge før melka kommer.

Jec vil anbefale deg å kutte tillegget, eller iallefall minke det såpass at soveøkta ikke er så lang på natta og heller legge inn et par amminger på natta noen netter. Samsov sånn at han kan finne frem selv på natta uten at du behøver våkne så til.

Amming er ingen lett jobb i starten, men med litt innsats så skal det løse seg ganske greit etterhvert.
Les gjerne litt på ammehjelpen.no, står mye bra der.

Og du, det er helt vanlig mee nyfødte som henger i puppen ofte på kvelden og de første ukene. De gjør det for å øke. Og melka på kvelden er fetere enn melka på dagtid, og det er normalt at det er mindre mengde melk på kvelden.

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Hvis du er frustrert så syns jeg virkelig du skal ta en telefon til ammehjelpen! Jeg har aldri følt meg med tatt bare på som da jeg sendte de Mail, og se skrev på nettsiden sin at hvis du vil ha svar fort så må du bare ringe! Jeg syns du skal gjøre det, de hjelper virkelig <3

-- tasting fra mobil --

Back
Topp