amming igjen..

*Sandermamma*

Forumet er livet
Er det noen sammenheng mellom størrelse p bryst og mengde melk?
Og, jeg har ingen anelse om han tømmer brystet, for jeg syns det er hauger med melk. Og når han da får et bryst per måltid, så blir det jo annenhver. Men dæven de blir jo steinharde i mellomtiden og skikkelig vonde. Så tenker jeg, amme på det ene, og pumpe det andre, men det er kanskje dumt? For da blir det jo bare mer og mer.

Sitter her med et bryst som i hvert fall er litt tømt og et som omtrent står av seg selv, og med hengepupper så er det ganske godt gjort[:D] Sitter liksom klar med pumpa..

Tror ikke han tømmer brystet,virker ikke sånn hvertfall.

Prøv å se om han vil ha fra begge puppene?
Men gi han annen hvert bryst å pumpe deg annen hver gang så får du sikker en balanse på puppene.
Ammet Thea i nesten 1 år,men pumpet meg bare 5 ganger tl sammen for hun ville ha mat fra begge puppene.

Er ingen ekspert i amming jeg da, siden jeg mistet melken mer eller mindre når Kristian var 3 måneder[&:] Så visst du spørr meg om det er en sammenheng mellom størrelse og mengde melk vil jeg definetivt si ja, men de sier jo at det ikke skal ha noe å si da.

Dersom du pumper skal du vel ikke pumpe mer enn for å få vekk melkesprengen, ellers så øker vel bare mengden.

ett tips, du kan ta en tur til helsestasjonen og veie han før og etter han har tatt pupp så ser du hvor mye han klarer å suge på en pupp.

Du overproduserer nå, mengden melk vil regulere seg etter etterspørselen, og om du pumper, så vil du stimulere puppa til å lage enda mer melk. Jeg vet det er grusomt, men prøv å la vær å pumpe. Du kan heller håndmelke ut det verste av melkesprengen på står-rett-ut-puppen.

Takk for tips alle!! Må virkelig ha det inn med teskje jeg altså.

Skrållan: Skal la pumpa stå, men en evt. brystbetennelse eller tette melkeganger og alt det der, er det sånn som kommer sånn plutselig liksom? Er nemlig så redd for det, er derfor jeg har lyst å ta pumpa på det ene ståavsegselvhengepuppen min[:D][8D]

Tette melkeganger kommer ikke helt plutselig nei, du kommer til å merke at noe er "feil" før det er for sent [:)] La Matheo spise seg god og mett fra ene puppen, håndmelk unna det verste fra den andre, eller du kan jo legge han til på begge puppene også, du merker jo om det blir for meget for han eller ikke [:)]
Kan love deg at jeg satt med stå-rett-ut-pupper et par dager etter fødsel jeg også, men heldigvis gir det seg [:)]

Jeg ville handmelka den andre puppen for å få ned trykket.

Jeg gav alltid fra begge brystene husker jeg. Så mitt tips er å håndmelke det brystet han ikke tar av for å få vekk den verste sprengen. Anbefaler ingen å få brystbetennelse det er sinnsykt vondt [:(] Ikke at du vil få det altså [:)]

ORIGINAL: Skrållan

Tette melkeganger kommer ikke helt plutselig nei, du kommer til å merke at noe er "feil" før det er for sent [:)] La Matheo spise seg god og mett fra ene puppen, håndmelk unna det verste fra den andre, eller du kan jo legge han til på begge puppene også, du merker jo om det blir for meget for han eller ikke [:)]
Kan love deg at jeg satt med stå-rett-ut-pupper et par dager etter fødsel jeg også, men heldigvis gir det seg [:)]

savner giga-boobsene jeg, heldigvis husket jeg å ta bilder[;)] anyway, det gikk seg fort til, bare pass på å ikke gå ut i kulden med sprengte pupper, bruk ull[;)]

Skrållan sier det bra [:)]
Maiken spiste også stort sett bare fra en side i starten. Den andre ble sprengfull. Jeg lot det stå til, håndmelket av og til den verste sprengen, og det gikk seg til etterhvert altså, husker bare ikke etter hvor lang tid [8D]

Hvordan syns du det er å amme?

Det regulerer seg snart! Jeg gir også bare fra ett bryst pr måltid og de første ukene hadde jeg jo to kokosnøtter fremme. [:D] Eller rettere sagt, etter hun hadde spist var det jo én kokosnøtt og én myk bolle. [8D] Så jo skikkelig skakk kjørt ut! Og man bør vel ikke bytte bryst midt i måltidet med mindre det er tomt slik at babyen får den fete ettermelken også. Melka kom jo mye fortere denne gang heldigvis, så ammingen har gått som en drøm.

Når jeg ammet tobias så dreiv jeg og pumpa meg samtidlig de3n første tide3n og frøys det ned.
Det var så mye til meg og han tømte ikke hele brystet helelr han første tiden hehe.Han sovna men trur han drakk og da hehe.
Men du kan kjøpe noe slags kopper som du har på puppen og når ungen ammes på den ene så kommer det ut i en sånn kopp i den andre.
Det kjøpte jeg og:)
Men du finner sikkert ut av det skal du se:)

Back
Topp