Forbered deg på å la lille ligge ved brystet hele tiden. Overhør "råd" om bare x antall minutter amming per x time, alle babyer og alle pupper er ulike. Min har vært "koseammer" siden han ble født, kunne lett henge på én pupp i en time. Kusina hans var fra fødsel mer 1-2-3 FERDIG, deres "ammestil" er helt forskjellig, og helt på trynet om de skulle fulgt samme spiseregime. Vi voksne spiser jo ikke etter skjema heller, hvor mange dager spiser du på nøyaktig samme klokkeslett i likt antall minutter kanskje? En frisk baby vet selv hvor mye pupp den trenger, så stol på babyen din!
Det blir noe annet om babyen har gulsott eller lignende da. Og hvis babyen henger i puppen uten å tømme/spise effektivt kan det være lurt å undersøke hva som er problemet, kan være stramt tungebånd etc. Ikke vær redd for å kontakte ammehjelpen, jeg fikk masse hjelp derfra og fra ammepoliklinikken på sykehuset når vi sleit. Fikk minimalt hjelp fra helsestasjonen, men der vet jeg vi var uheldige, finnes dyktige helsesøstre og
Dr Jack Newman har mange fine videoer og artikler om amming, lærer mye om godt sugetak og "feilsøking" der

Google og YouTube