Amming i søvn

Mams1

Andre møte med forumet
Hei. Når sønnen min var rundt 9 uker så fant jeg ut at å amme han i søvn var en enkel og rask måte å få han til å sovne på, og fortsatte med det. Nå er han 7 måneder gammel, og jeg holder fremdeles på med dette. Han har egen seng, men nekter å sove i den, og han sovner kun på puppen. Har prøvd et par ganger å bare bysse i søvn, men det innebærer gråting i kanskje en time. Og nå synes jeg det har begynt å bli veldig slitsomt å skulle amme i søvn, for så å snike meg unna uten at han våkner. Han pleier og å våkne etter 30-40 min, og jeg må gjøre det samme igjen. Er det noen som har erfaring med dette, og kan gi meg noen gode tips og råd? Tas i mot med stor takk
 
Har dessverre ingen råd, men har en datter på 6,5 mnd som er ganske lik. Ammer i søvn de fleste kvelder, kan bysses i søvn av og til. Hun våkner også stort sett etter 30 minutter og må enten ammes eller bysses igjen... nekter også å sove i egen seng, så vi samsover.
 
Vi gjør også det samme.
Ammer i søvn. Så samsover vi. Har bedsidecrib,så flytter han dit noen ganger,men han sover mest inntil meg. Da sover han lenger,så slik får jeg mer søvn. Funker fint for oss.
Tenker å fortsette å amme i søvn en stund til, men håper påe gradvis overgang etter hvert. Men ikke riktig enda. Jeg koser meg med det. Hr ikke senvakter,så kan fortsette med det etter permisjonen.
 
Har ikke sett noen ressurser på norsk om dette, men vi jobber med «habit stacking”: https://instagram.com/p/CGt6bIQAb6y/
Her har vi gått fra masse byssing og bevegelser til å kunne amme i søvn (var såå sjalu på de som fikk det til før ). Nå jobber vi med å introdusere koseklut, synging og stryking for å erstatte ammingen på sikt.
 
Jeg gjør det samme men jeg kan også legge han ned i sengen sin etter puppingen hvis ikke han sovner ved puppen. Tidligere gikk ikke dette og jeg måtte ta han opp igjen men han har heldigvis lært seg å finne søvnen selv..
Helsesykepleier sa til meg, at de våkner ofte opp i panikk etter en stund hvis de har sovnet med puppen og så er de plutselig et annet sted når de våkner igjen. Derfor er det lurt å lære de å finne søvnen selv i sengen sin
Men man må gjøre det som føles riktig ut for en selv tenker jeg
 
Back
Topp