Amming i familiesamlinger

Tofus

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Når jeg fikk førstemann ammet jeg der jeg måtte sitte, f.eks i sofaen i familiesamlinger. Jeg tenkte det var så kjipt om jeg skulle gå et anna sted hele tiden og det er jo ikke mye man ser med puter og alt.
Men en av tantene til mannen kom bort etterpå og sa det var så bra jeg turte det, da de gjerne gikk på et eget rom for å amme i dems tid. Hva gjør dere?

Ammer som regel akkurat der jeg er, samme hvor. Jeg føler det er "lov" nå i 2016. ;) Svigermor var med på kafè i ferien, og når jeg la vesla til puppen midt i kafeen følte hun at hun måtte berolige meg med at "ja, det er sikkert greit at du ammer her". Hehe, det er forskjell på oss og generasjonen som ammet oss, altså. ;)
Når det er sagt, går gjerne et annet sted hvis det er av hensyn til komfort eller ro for vesla altså. :)

Ammer der jeg er stort sett. Men hender jeg går et annet sted hvis vesla trenger ro:)

Stort sett ammer jeg der jeg sitter best. Men det er en inngiftet mann i familien jeg ikke liker, om han er tilstede går jeg for meg selv. Nå er baby så stor at hun forsåvidt trenger litt ro også. ;)

Jeg ammer der jeg er. Synes ikke det er en grunn til at jeg skal skjule det.. Ammer selvsagt ikke under en middag eller slikt, trekker meg da til sofa/annet rom. I et selskap hvor man sitter i sofa ol. hadde jeg ammet der :)

Skal også si at jeg gjerne benyttet meg av ammerom på sentre og slikt, ikke pga andre, men var så greit å få litt ro rundt seg og alt som skjedde rundt :) Burde vært flere slike steder :)

Jeg ammet stort sett der jeg var ja, dog litt avhengig av hvem jeg var sammen med. Enkelte i familien skulle hele tiden drive å "plukke på" mini mens jeg ammet henne, og det syns jeg var både irriterende og forstyrrende så da gikk jeg på en annet rom. Når ungen ble større var det jo et visst behov for ro uansett, så da flytta jeg meg i større grad. Kommer sikkert til å bli noe i samme gata med nestemann. :-)

Ammer der jeg er:)

Har registrert at pappa ser en annen vei når jeg legger til, ellers bryr ikke folk seg. Ikke at pappa bryr seg heller, bare vil av naturlige årsaker ikke se nippelen min siden jeg er datteren hans. Imotsetning til noen andre menn er følger veldig med når jeg legger til :p

Men jeg er mer diskré enn når jeg er hjemme alene selvfølgelig. Drar til side minst mulig og har hodet til babyen rett foran hele tiden. Bretter ikke ammeinnlegg utover bordet og lufttørker liksom :p

Jeg ammer der jeg er.
Ofte har mange blitt overrasket, fordi man ikke ser hva som foregår med babyens hode foran puppen, og ammetøy på. ;)

Ammer der jeg er nå, tidligere knotet vi litt mer med å legge til så da var det greit å gå på eget rom, men nå er det der jeg vil. Har gått på ammerom på kjøpesenter da, fordi det var kokvarmt der, og ammerommet var kjøligere :p

Ammer der jeg er :)

I starten ammet jeg kun hjemme med (eller uten) mannen tilstede. Hadde vi besøk gikk jeg inn på rommet. Hvis jeg var hos mamma og pappa gikk jeg inn på et rom der. Gullegutten er 9 uker nå, så de siste par ukene har jeg også ammet foran folk.. har skjønt at jeg får null sosialt liv om jeg må sitte på rommet hver gang han vil ha mat. Føler meg fortsatt ikke helt komfortabel med det, men venner meg nok mer og mer til det håper jeg :)

I starten gjemte jeg meg litt mer. Altså, gikk på et annet rom alene osv. Nå setter jeg meg heller litt bortenfor de andre, for å sitte litt i fred med lille. Men ammer der jeg er for det meste :-)

Akkurat nå går jeg til et mørkt og stille rom, men det er fordi han ikke spiser hvis ikke. Må helst ligge og, til nød spise stående. :p

Før denne perioden ammet jeg der jeg var. :)

Ammer der jeg er. Satt senest idag på en trapp ved turstien ved sjøen her og ammet. Men mannen til en venn av meg er jeg ukomfortabel å amme rundt så da trekker jeg meg vekk og ammer ett annet sted.

Jeg ammet der jeg var kun hvis jeg absolutt MÅTTE. Jeg foretrakk å kunne ta med meg vesla inn på et rom og være i fred. Spesielt med familie tilstede. De respekterte ikke helt mine personlige grenser, så jeg orket ikke sitte å amme med dem tilstede. Det var litt rart det der, for jeg hadde aldri noe problem med å amme med venninnene mine tilstede eller på cafe sammen med barselgruppa. Hehe

Ammet der det trengtes. Men akkurat i familiesammenkomster endte jeg ofte med å trekke meg litt unna. Enkelte familiemedlemmer skulle absolutt sitte så nærme, studere og gjerne ta på babyen, noe som ble distraherende for henne og ukomfortabelt for meg. Og så har vi en som stirret VELDIG hver gang jeg ammet i nærheten av han, så det unngikk jeg så langt jeg kunne. Hadde han vært i slekt med meg hadde jeg nok ikke tenkt sånn over det, men han er inngiftet i mannens familie, jeg kjenner ham ikke noe særlig og han er generelt en litt ubehagelig fyr, så det ble for sært for meg.

Jeg går gjerne et eget sted. Både fordi jeg syns det er mest komfortabelt, men også fordi mini (snart 3 mnd) har begynt å bli mer obs på ting rundt ham og gjerne ikke er like fokusert i ammingen som tidligere. Har også hatt en del overproduksjon, så det er en del innlegg som må fjernes og kluter som må legges under pga .sterk utdrivningsrefleks (så det ikke spruter over både ungen og klærne mine :p ), så jeg syns det er greiest å være i fred.

Back
Topp