Amming - hvor ofte?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvor ofte ammer/ammet dere barnet/barna på dagen og på natten? Når de var nyfødt, 3 mnd, 6 mnd, 1 år, 2år osv :)

Nyfødt: Hele tiden!;) Neida, var hver andre time i starten og han brukte opp til en time hver gang!

3mnd: 1gang om natten, og ca hver 3.time på dagen. Litt mer effektiv på sugefronten, bare på kveldene han brukte opp mot 1 time, men det var vel like mye for kosen sin skyld.

5,5 mnd (nå): 1gang om natten ca annenhver natt ( ellers så sover han rundt), ca kl 08,kl 14 kl 16 og kl 19. Han får fast føde ca kl 11 og grøt i 18tiden. Ammer Max 5min hver gang før han ikke vil ha mer. Ca 30min om kvelden.

9mnd: satser på å amme kun morgen og kveld da jeg skal tilbake i jobb.

Nyfødt: det føltes som hele tiden. Men vi starta med mme så da ble det hver 3. Time.
Nå er ho 2 mnd. Og det ammes hver 3./4. Time. Noen ganger får ho en påtår midt i mellom der en plass.

Nyfødt: hver 2. - 3. time på dagtid. Maks en gang om natten. Først en økt på 6 timer. Etter et par uker sluttet vi å amme på natta helt.

3 mnd: hver 2.-3. time på dagtid, ingenting på natta

6 mnd: ca hver 3. time, men er mer som drikkebeger. Hun får 3 fulle porsjoner om dagen + en smoothie, og vil pupper litt i forbindelse med de, men kunne egentlig gått ned til kun morgen og kveld.

Hver 2. time i starten. Måtte vekke han og legge han til så ofte for å få han opp i vekt.

Hver 2. til 3. time fra han var 10 uker.

Nyfødt og fortsatt ved 7 uker: teller ikke, men minst annenhver time på dag/kveld og 2-5 ganger per natt.

Nyfødt: Begge diet med ca 1,5 timers mellomrom eller oftere.

3 mnd: Eldste annenhver time dag og natt, hver time fra ca 04-08. Yngste annenhver time, bortsett fra 21-03 uten mat på natt.

6 mnd: Eldste annenhver time på dagen og 2-3 ganger på natt. Yngste annenhver time døgnet rundt.

10 mnd: Eldste annenhver time dag og gikk fra 1 til 0 ganger på natten. Yngste annenhver time døgnet rundt.

12 mnd: Eldste morgen og kveld og så bare morgen. Yngste hver tredje time døgnet rundt.

18 mnd: Yngste hver tredje time døgnet rundt.

21 mnd: 3-5 ganger på dagen, samme på natten.

24 mnd: Yngste på morgenen og kanskje 1-2 ganger til ila dagen.

Nyfødt - 4 mnd hver 3 time
4-10 mnd : frokost, lunsj, middag, kvelds
11 mnd - 18 mnd : kveld. Og natt ved behov :)

Back
Topp