Amming, hvor lenge ???

Antima

Elsker forumet
Hvor lenge har dere "tenkt" å amme deres barn??? Jeg var inne på generell og leste litt der og da ble jeg helt svett. Noen der mente jo du burde amme til de var 2-3 år gamle??? Jeg fullammer nesten, på kvelden får ho ei flaske morsmelkerstatning for å venne seg til smaken av det for jeg har tenkt å slutte å amme ho når ho er et halvt år, for da skal jeg helst begynne på noen medisiner igjen og da kan jeg ikke amme.....

Men etter å ha lest der inne på generell begynte jeg å lure på om jeg var ei dårlig mor som har tenkt å slutte av fri vilje liksom??? Jeg mener ikke at dere som ikke ammer barna deres er dårlige mødre altså, jeg bare lurer på om det er galt av meg å slutte så lenge jeg har nok av melk og ingen problemer med amminga ?? Burde jeg heller bare amme ho til ho ikke vil lenger (innen rimelighetens grenser, IKKE 2-3 år [&:]) De medisinene er ikke livsviktige, jeg dauer ikke, men legen min vil gjerne at jeg skal begynne på de igjen snart. WHAT TO DO???

Beklager denne ble litt lang, skulle egentlig bare stille et enkelt spørsmål også "ballet" det bare på seg...

Ikke bry deg om de inne på Generell du. Du er jo ikke noen dårlig mor bare fordi du skal slutte å amme da. Har jo holdt på i 6 måneder, og når du i tillegg skulle ha begynt på medisiner snart så syns jeg du har mer enn god nok grunn[;)][:)] Gjør det du føler for du, og pass på helsa di[;)][:D] (Jeg tenker jeg ammer til frøkna er et år e.l, og jeg fullammer ikke heller).

Ja. Hmm, jeg har tenkt å fullamme til hun er 6 mnd. Så skal jeg delvis amme til hun er ca 1 år. Tror ikke jeg gidder å holde på så lenge som 3 år.[:-] Men man kan jo aldri vite. Kan hende at jeg finner ut at jeg vil amme lenger.
Er det snakk om medisiner du må ta, så må man vel ikke amme så lenge, barn vokser friske uten MM i det hele tatt.

Jeg hadde veldig lyst til å amme til Thale var et år, kanskje halvannet skulle se det ann litt,
men sånn ble det ikke[&o]
Men når det er sagt så skal du ikke ha dårlig samvittighet for at du slutter å amme når hun er 6mnd gammel, du skal jo ta vare på deg selv og!
Like viktig for henne å ha en frisk mamma som å få i seg de edle dråpene![;)][:D]

Jeg skal fullamme til ho r 6 måneder og sikker amme ho til ho er ihvertfall ett år...jeg har jo så masse melk, jeg kunne sikkert ha solgt melk til Tine meierier[:D][:D][:D]

Synes man skal amme så lenge man vil, og ønsker det. Og så lenge en får det til såklart.
Til de er 2-3 år gamle synes jeg er litt drøyt..! Jeg kunne aldri gjort det..
Og vil da påstå jeg ikke er noen dårlig mor for det.

Nurket mitt får mer næring og trives bedre med flaske, så jeg gir mindre og mindre pupp nå..

Takk for alle svar, da tror jeg at jeg slutter etter januar......merker jo på kroppen at jeg trenger medisinene (Hysj!!! jeg har ikke sagt det til noen [;)]).Tror det skal gå greit, ho er veldig glad i den flaska med mme som ho får på kvelden [:)]

jeg peiler på ca 1 år..

Back
Topp