Amming grøt mme og soving om natta

Frøkenlykke

Flørter med forumet
Barnet vårt sover hele natta (ca 11 timer) Vi har gitt mme og ammet frem til nå og det har gått fint. Nå har vi introdusert grøt da vektkurven hadde flatet ut. Helsesøster mente jeg kunne klare å amme i tillegg til grøt og ingen mme. Føler det blir lite amming når hun sover så mange timer. Og jeg vekker ikke barnet for å gi det mat. Noen som har efaring?
 
Vår gutt har sovet rundt (min. 10 timer), i 2 mnder nå.
Jeg har kun ammet. Begynte med introdusering av grøt for en mnd siden, når han var 4 mnder.
Men får fortsatt ikke full porsjon. Får grøt en gang på kvelden.

Jeg var også redd for at melka ville forsvinne, når han sov så lenge på natta.
Men vekta tilsier at han har fått nok til nå.

Men har merket i det siste, at han drikker godt i starten, men blir fort sur, grinete, og slipper taket. Vil tro det er når melka minker, at han blir utolmodig.

Skal på 5mnd kontroll neste uke. Får se på vekta, og høre hva hs sier. Orker ikke tyne amminga, om han skal fortsette slik, og vekta ikke har gått noe særlig opp...

Kansje ikke så mye svar, men:p
 
Vår gutt har sovet rundt (min. 10 timer), i 2 mnder nå.
Jeg har kun ammet. Begynte med introdusering av grøt for en mnd siden, når han var 4 mnder.
Men får fortsatt ikke full porsjon. Får grøt en gang på kvelden.

Jeg var også redd for at melka ville forsvinne, når han sov så lenge på natta.
Men vekta tilsier at han har fått nok til nå.

Men har merket i det siste, at han drikker godt i starten, men blir fort sur, grinete, og slipper taket. Vil tro det er når melka minker, at han blir utolmodig.

Skal på 5mnd kontroll neste uke. Får se på vekta, og høre hva hs sier. Orker ikke tyne amminga, om han skal fortsette slik, og vekta ikke har gått noe særlig opp...

Kansje ikke så mye svar, men:p


Supert svar. :) Tusen takk. Får se frem til 5 mnds kontrollen hvordan det går.
 
Gutten vår pleide å sove lengre før da jeg bare ammet (ca.6 timer sammenhengende) og nå gir jeg grøt i tillegg men han sover kortere og våkner hver ca. hver 3.time. Skulle ikke grøten få ham mett så han sover gjerne lengre?
 
Gutten vår pleide å sove lengre før da jeg bare ammet (ca.6 timer sammenhengende) og nå gir jeg grøt i tillegg men han sover kortere og våkner hver ca. hver 3.time. Skulle ikke grøten få ham mett så han sover gjerne lengre?

Det er vel bare en myte i følge helsesøster vertfall...
 
Her sover hun kortere og kortere jo mer mat vi innfører [emoji85]
 
At fastføde automatisk skal gjøre så de slver lengre er en myte, og at de slver dårligere av mer mat er også litt +/-, noen reagerer jo med litt magevondt, men det er ofte i den alderen hvor man begynner med fastføde at de også får mer og mer våken tid, men de har ikle helt lært seg natt og dag enda heller :)
 
Back
Topp