Amming gjennom graviditeten ?

*sjøstjerna*

Andre møte med forumet
Eg ammer fortsatt jenta på 11 mnd og lurer på kordan de blir å amme mens magen vokser? Kortid slutte å amme eller fortsette å amme eldste også etter at babyen er født?
Andre som får to tette som fortsatt ammer eller noen med erfaring?

Både eg og jenta koser oss med amminga so har ikkje lyst å slutte heilt enda, men lure på korleis de skal gå å amme både henne og en liten baby..

Min lille gutt er 4 han nektet og ta puppen etter at jeg ble gravid, det skjønner jeg også godt før melka smaker surt. Hehe

står litt på ammehjelpen sine sider og viss du gooler søskenamming så får du opp info. av det jeg har hørt så slutter ofte storesøsken av seg selv utover graviditeten fordi melken smaker annerledes, men av de som søskenammer når baby kommer så er det så lenge baby får spise først og en har nok melk bare sundt at storesøsken får komme til etterpå.

En venninne av meg måtte gi seg med ammingen etter en stund da hun var gravid, pga. ømme pupper! Men det er sikkert individuelt...

Jenta mi på 7,5 måneder mistet interessen for puppen før jeg fant ut at jeg var gravid.. Virker som at hun gjerne vil, men finner ut at den ikke melken smaker som den pleier. Ikke vil hun ha mme heller... tenkte å ringe helsesøter for å høre, for de skal vel helt ha mormelk til de er ett?

Jeg ammer fortsatt minsten på 12 mnd, og kommer til å fortsette med det noen mnd til hvertfall...hvis ikke han slutter av seg selv før den tid da. Når magen begynner å bli stor kommer jeg nok til å kutte ut. Jeg har hørt at det fort kan bli sjalusi dersom ammende storesøsken føler at de ikke lenger får full tilgang til puppen når den nye babyen kommer. 

Takk for svar :) Ser ikkje ut som smaken plaga jenta mi vertfall, men kan jo forandre seg senere.. Ho er ei sikkeli puppejente så eg tvela ho kjem til å slutte av seg sjølv.

Men viss vi slutta noken mnd før babyen kjem kan ikkje ho komme til å bli sjalu når ho ser babyen få pupp? Eller gløyme ho den heilt?
De blir vel gjerne litt sjalusi i starten uansett..?

Back
Topp