amming + flaske

..123..

Betatt av forumet
da har vi etter masse ammekrøll erstattet noen måltider i døgnet med flaske og mme. Jeg ammer fortsatt de fleste måltidene, og håper jeg kan fortsette med det. 
Flere som kombinerer dette?

jeg full ammer, men skal begynne å gi han flaske på helgene...da mannen min skal ta over matingen på kvelden slik at jeg kan få sove....jeg skal pumpe meg da.

Har det på samme måte her. Mannen min gir ho siste måltidet så jeg kan legge meg tidlig, og så får ho erstatning noen morgener. Føler dette er veldig greit!

Men må legge til at det ikke var noe ammekrøll, men noen andre grunner...

Foxy84 skrev:
jeg full ammer, men skal begynne å gi han flaske på helgene...da mannen min skal ta over matingen på kvelden slik at jeg kan få sove....jeg skal pumpe meg da.

Jeg ønsket i utgangspunktet å pumpe jeg også, men siden han spiser så ofte og så lenge har brystene mine vært konstant vonde og det har ikke vært tid til å pumpe mellom måltidene hans... 
Har inngått samme avtale her i helgene, det ser jeg fram til, har ikke hatt særlig med søvn de siste månedene!

Jeg har kun 40-50 ml i brystene,så her ammer jeg først,så får hun flaske etterpå.
Spiser kun fra meg på natta da,så slipper heldigvis og lage flaske da.

Det hørtes jo greit ut :) 
Nå gir jeg han flaske hvis han har lagt på brystene mine lenge og stadig ikke er fornøyd (det er jo nesten litt sjokkerende at han drikker 120ml mme etter å ha lagt en time til brystet først, ikke mye melk jeg har da tydeligvis..), og så har jeg kuttet amminga på kvelden, for den er åpenbart helt meningsløs.. Jeg ammer fortsatt om morgenen, men hender han må ha flaske etter amminga der også. Litt kjedelig, men sånn er det jo.. 

Sniker litt fra juni her... Sist gjorde jeg det slik at han fikk flaske av og til da jeg ikke hadde nok melk. Gikk heldigvis fint, ellers er det jo ofte de ikke vil ha ppp når de har fått smaken på flaske...

over-lykkelig skrev:
Sniker litt fra juni her... Sist gjorde jeg det slik at han fikk flaske av og til da jeg ikke hadde nok melk. Gikk heldigvis fint, ellers er det jo ofte de ikke vil ha ppp når de har fått smaken på flaske...

Med storebror startet jeg med flaske av og til, men han ville ikke ha pupp etter en stund. Så det endte med bare flaske til slutt.

Her er det også amming og flaske som gjelder. Ikke nok melk. Så vi hadde ei lita sint jente noen dager før vi skjønte det. Nå er alt veldig bra når hun får tillegg etter amming.
Kjøpte meg pumpe, litt for å se hvor mye jeg har og litt for å se om jeg kan øke produksjonen litt. Nedslående resultat må jeg si. Etter en halv time med pumpe hadde jeg ca 40 ml, så ikke rart lillegull var sinna.
Men nå er alt vel :)

Solstrålende skrev:
Her er det også amming og flaske som gjelder. Ikke nok melk. Så vi hadde ei lita sint jente noen dager før vi skjønte det. Nå er alt veldig bra når hun får tillegg etter amming.
Kjøpte meg pumpe, litt for å se hvor mye jeg har og litt for å se om jeg kan øke produksjonen litt. Nedslående resultat må jeg si. Etter en halv time med pumpe hadde jeg ca 40 ml, så ikke rart lillegull var sinna.
Men nå er alt vel :)

Kjenner meg godt igjen her!! Jeg satt en time og pumpa begge bryst, men fikk bare ut 30ml tilsammen, så det er jo ikke rart at gutten min ville ha bryst hele døgnet og var veldig urolig! 

Reagerer litt på at helsesøster heller ville at jeg skulle fortsette å amme uten tillegg (for å øke produksjonen som hun sa) når han var urolig hele døgnet og hang på puppen min gjerne i 12 timer i døgnet, men det er kanskje vanlig at man bare skal slite seg gjennom det? . 

jeg pumpet meg idag...for mannen min skal la meg sove hele kvelden:)
men jeg fikk bare ut ca 40-50 ml på begge puppene...huff det er ikke mye....men jeg skal pumpe meg engang til senere i kveld...men først må lille gutt få pupp...og nå sover han..så jeg får de...dermed blir det en liten mating i kveld...

Back
Topp