Amming + flaske samtidig?

Majah.

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberbarna 2021
Har ei jente på litt iver 3uker, og jeg fullammer. Hun er til tider litt urolig, og jeg er igjen urolig får hun ikke får nok mat. Jeg skulle ønsket og gitt flaske i tillegg, bare for og få litt mer kontroll. Hun legger ok på seg når jeg veier hun på helsestasjonen, men kunne fortsatt gått bedre opp i vekt. Har prøvd og pumpet meg og hatt hjelpebryst, men det var noe klatt, så ønsker og gi på flaske isteden..

spørsmålet er egentlig om noen har erfaring med at baby ikke tar pupp igjen etter dere ammet med flaske? Eller har noen gode erfaringer med at baby tar både pupp og flaske?...

Hva med å koppemate? Da unngår du sugeforvirring :)

Jeg bruker litt begge deler, pumper meg og gir det på flaske + ammer ! ( dette for å avlaste såre bryst) skal gå mer å mer tilbake på bare amming for min del :)

Jeg gir både flaske og pupp. Her er det suge forvirring iblandt, men hun tar alltud pupp. Det er isåfåll flaska som hun sliter med

Her var det flaske og pupp de første 2 1/2 ukene, hun er 4 uker nå og tar fortsatt puppen ;)

Jeg fikk ikke til amming i starten og begynte derfor med å gi utpumpet melk med kopp og flaske for å være sikker på at han fikk i seg nok melk:) Deretter forsøkte jeg å venne han mer og mer til puppen, og det har gått ganske greit ::dummy:

Nå bruker vi begge deler. Ammer om natten og morgenen, da går det veldig fint, men så blir han litt sint (?) på puppen ut over dagen og vi går over til flaske. Om kvelden får han både pupp og flaske, fordi han blir urolig hvis jeg bare gir pupp (får ikke j seg nok?)

Baby er snart 4 uker:dummy:

Min har fått pupp + mme fra starten, måtte få på sykehuset pga lav kroppstemperatur og lavt blodsukker rett etter fødsel (så måtte få mme hver 3.time for å holde blodsukkeret oppe) også måtte jeg gi mme hjemme da han gikk ned mye, for å få han opp i vekt. Var en liten periode han ikke tok puppen noe særlig, (da pumpa jeg) men så plutselig tok han puppen igjen. Får alltid pupp før flaske. Virker ikke mett nok av bare pupp hver gang så derfor får han flaske noen ganger i døgnet fortsatt. 5 uker idag:)

Jeg bruker flaske og ammer, det funker fint her og det virker som at jr kjenner/vet forskjell på flaske og pupp, for han er veldig forsiktig på puppen.

Jeg hadde blødende sår på niplene mine og der gjorde så inn i granskauen vondt å amme, så jeg pumpet hver tredje time og gav mme i tillegg hvis baby ikke så ut til å bli fornøyd

Åå takk for svar! Den skal jeg sjekke ut:D
Calma flasker er så bullshit som du finner, de er faktisk verstingene når det kommer til delamming. Skjekk ut barselhjelpen på Instagram, hun har lagt ut en lenke til en test som ble gjennomført. Medela driver rett å slett å lurer mødre til å kjøpe den flaska

Har foresten delamma 2 unger, å det har gått bra, frem til 3-4mnd alder, da kom brystnekt og flaske ble heltid

Calma flasker er så bullshit som du finner, de er faktisk verstingene når det kommer til delamming. Skjekk ut barselhjelpen på Instagram, hun har lagt ut en lenke til en test som ble gjennomført. Medela driver rett å slett å lurer mødre til å kjøpe den flaska
Takk dor svar, da skal jeg sjekke det ut:hilarious:

Sniker fra november. Har siden fødsel måttet kombinere flaske (bruker Medela) og amming pga lite vektoppgang. Når baby i en periode har fått mye flaske opplever jeg at hun kan bli litt "sugeforvirret". Vil helst fullamme selv, men har vært nødt til å spe på med litt ekstra mme for at hun skal gå nok opp i vekt. Syns det er en vanskelig balansegang her for min egen del. Hvordan går det med deg nå, @Majah. ?

Back
Topp