amming,flaske,melk og grøt

• Trådstarter Trådstarter *Nikki*
  • Opprettet Opprettet
N

*Nikki*

Guest
Spurte min mommo om hun ammet sine barn, nei det fikk hun ikke til. hun hadde alt for små brystvorter-så funka dårlig. prøvde med pumpe og klemme ut melk-funka ikke.
så det ble flaske på alle 6[:D]
Hva ga du da? siden babyer skal IKKE ha kumelk før 1 år.. hun lo[:D] Her fikk de vanlig melk blandet med vann... sånn var det før.
de på gårdene fikk jo melk rett fra kua...[8D][:D]

når ga du mat da?
sånn som isabell ca.. 2-3 mnd. hva ga du da? det var semule grøt og fløyels..

så sier plutselig pappa: når min mormor passet meg ga hun meg havregrøt, det kom blod ut av baken i lang tid etter på sa min mor[8D]
er sikkert på at det er derfor min mage er som den er, ødela jo mine tarmer helt,hehe...

så sier jeg fikk du flaske eller ammet farmor? det vet jeg ikke..
det må jeg spørre henne om,hehe..
så sier han til min mommo-tror du jeg også fikk kumelk blandet med vann??[8D] hvordan skal hun vite det*ler*

jeg måtte lage maten selv,stampet grønnsaker og bla bla bla...
nå er det jo så lett og greit.
er jo så fine glass i butikken og de greie melke kartongene...

---

med en gang jeg kom griner isabell, mommo sier: du må gi henne mat.. nei,hun er ikke sulten.
så hører jeg hun snakker med bell: bare jeg kunne gitt deg noe mat av mine pupper[8D]
så sier hun igjen til meg,gi henne litt mat.. NEI,jeg skal spise først og hun er ikke sulten..
så til min mor-kan ikke vi gii henne litt flaske da??

la oss ta av bleien da,hun griner med TÅRER nå,da er hun ikke fornøyd.. av med bleien.. det strammet nok litt på lårene,tror du må ha en større bleie.=)
hun ha tatt sprøyter i går,så hun er ikke helt på lag.. åhhh,stakkars..ja da strammet nok bleiene på låra=)

hun er bare helt herlig med sine 83 år[:D]

Hahaha, sweet Old lady!!

Ja vi er ganske så heldige i dag som har sååå mye å velge mellom av både erstatningsvarer og mat på glass!

Og det som bønna bruker f.eks fantes nok ikke den gang!

Havregrøt var vel litt sterkt ja! men fløyelsgrøt og semulegrøt er da hvertfall ikke klumpete, men sikkert ikke å annbefale i dag!

Kult at du fikk rede på så masse fra gamledager da! :)

Rart hvordan det var før altså...
Dette må jeg spør min bestemor om til mandag, spent på hva ho sier!!

De passer på disse bestemødrene altså...er virkelig hærlig [;)]

ORIGINAL: MammaTilSmåsnuppene

Så herlig hun er da [:)][:)] Moro å høre om hvordan det ble gjort før - og så får vi tenke at vi er heldige som har så mange gode produkter nå til dags! [:)]
Måtte le litt for meg selv...du skriver så vittig [8D][:)]

vi har mye å velge mellom i dag!=) vi er utrolig heldige!
slipper å ut å sette flaska under kua og blande i litt vann[8D][:D]

hehe.. en god latter forlenger livet[:D]

ORIGINAL: Superteam

Ja vi er ganske så heldige i dag som har sååå mye å velge mellom av både erstatningsvarer og mat på glass!

Og det som bønna bruker f.eks fantes nok ikke den gang!

Havregrøt var vel litt sterkt ja! men fløyelsgrøt og semulegrøt er da hvertfall ikke klumpete, men sikkert ikke å annbefale i dag!

Kult at du fikk rede på så masse fra gamledager da! :)

mulig det som har ødelagt pappa sin mage..siden det kom blod i lang tid etter.. hvem vet..
var så morsomt å snakke med mommo og plutselig bryter han inn å lurer på noe,hehe

ORIGINAL: *Minibønna*

Hahaha, sweet Old lady!!

var skikkelig vittig å høre på;)
så gikk hun å bærte på henne og plutselig fikk jeg en baby som sniffet på meg.. hun må lukte litt på deg,for hun var ikke helt fornøyd nå.

akkurat sånn gjør mamma også...så eplet faler ikke langt fra stammen[8D]

ORIGINAL: MariaMommy

moro å høre=) tror jeg må ta en prat med farmor også.
kumelk skal de jo ikke ha.... mommo bare lo, det måtte vi før. gikk jo så fint=)
for dem er det jo normalt.
knall moro kveld..

så dro hun noen grovis vitser etter vært[8D]

Pappa fikk også kumelk da han var liten! Bestemor ble syk etter fødseln så hun kunne ikke ta seg av han.. Og i dag tåler han ikke melk..

Mamma sa at hun begynte å gi meg grøt/velling da jeg var 6 uker!!!!

ORIGINAL: MammaOgLilleS

Pappa fikk også kumelk da han var liten! Bestemor ble syk etter fødseln så hun kunne ikke ta seg av han.. Og i dag tåler han ikke melk..

Mamma sa at hun begynte å gi meg grøt/velling da jeg var 6 uker!!!!

først var det 2 dele melk og vann.. så ble det 50/50 sa hun[:D]
han tåler ikke melk nei... mulig en sammenheng,ikek godt å si.

jeg fikk vel flaske, men vet ikke om jeg fikk velling. må jeg spørre om. men mamma sin hukommelse svikter på mange slike spm[8D]

ORIGINAL: *Nikki*

ORIGINAL: MariaMommy

moro å høre=) tror jeg må ta en prat med farmor også.
kumelk skal de jo ikke ha.... mommo bare lo, det måtte vi før. gikk jo så fint=)
for dem er det jo normalt.
knall moro kveld..

så dro hun noen grovis vitser etter vært[8D]

Groviser ja....hehe [:)]
Høres sååå hærlig ut ho mommo altså [:D]

hun er kul=)
hva var den ene om da....

var noe med en dame som gikk med mannens truse under armen hele tiden.. ( han var død)
noen spurte om hvorfor hun gjorde det og det måtte hun slutte med.. du må huske ham som han var og ikke gå med trusen hans...

så svarte damen et eller annet som at: det som står i bibelen glemmer man, men det som sto inni denne trusa-det glemmer jeg aldri[8D][:D]
så tok hun det på en eller annen dialaket...

HAHA [:D]

Jeg dauer.... Hahaha!!!

Hehe de er jo så gode når de forteller om sine gamle dager.
Jeg spurte bestemor om det samme og eller hva som var vanlig før i tiden.
Og da sa hun at de brukte hestemelk og geitemelk . kumelka ga oftere magevondt.
og det gikk i samme grøt der også [8D]

hahaha Nikki, den vitsen husker jeg pappa kom med en gang. så sant så sant.[:)]

moro å høre hva de har å si om dette=)
de virket så avslappet i forhold til vi kan være.. sånn var det bare, iallefall sånn jeg forsto på henne=)

hehe,du har hørt vitsen ja... trodde e skulle rulla ut av sofaen. mye bedre når hun sa den og dro den på dialekt og alt. det som hadde stått i den trusa kom hun aldri til å glemme,hehe

hehe.. herlige bestemødre !!

jeg har bare bestemor igjen jeg, men ho er kul og sprek ! skikkelig fjong dame. men ho syns alltid Even har så lite klær på seg så ho pakker han inn hele tida.. må ikke fryse vettu, sier ho. og der ligger han å svetter ! når ho er her så sniker ho på han dyna, enda vi har 27 grader i stua.. jeg tar den av igjen, men så fort jeg går ut av rommet så sniker ho den på igjen ... hehe.. også om han gråter så ser ho på mamman min å spørr om han er sulten, for det veit jo ikke jeg .. hehe.. stoler ikke helt på at jeg har peiling, jeg er tross alt yngste barnebarnet hennes [:)]

også synger ho en herlig sang ! haaaar du sett a Klara, store patter har a ! herlig når vi står på butikken å ho begynner å synge den [:D]

Skjønne mommo det[:D]
Så henne rett rundt jul, hun er så sykt sprek. Skulle aldri trodd at dama hadde passert 80.
Du er heldig som har henne[:D]

Back
Topp