Amming + fast føde

Furemamma

Andre møte med forumet
Dere som ammet fremdeles etter å ha innført fast føde, opplever dere at de små har mindre "lyst på" melk? Sliter med å amme småen på dagtid, da han virker urolig og uinteressert i melk. Om natten derimot kan han være oppe flere ganger og sluker melken. Er redd for at melken skal forsvinne om natten når han ikke spiser så mye på dagen.
 
Nei, her er der omtrent som før. Men hun har aldri vært storspiser på dagtid.
 
Spiser som før, bortsett fra en periode på dagen der det går 3 timer fra amming til amming.
 
Egentlig ikke. Men nå får han bare grøt på kvelden og litt frukt til lunch. Ammer annenhver time på dagtid og han sover hele natta.
 
Merker stor forskjell. Mye mindre interessert i amming. Så ammer mye mindre enn før. Tror hun blir mett rett og slett for hun får fast føde først. Begynte med det ved 6 måneder. Da jeg ammet før grøt merket jeg ingen forskjell. Hun ammes x 1 på natten.
 
Merker litt forskjell. Men ikkje så mye. Da eg har en som liker å ligge på puppen bare fordi hun vil kose
 
Merker stor forskjell nå. Lite interesser i pupp på dagtid. Er også redd for å miste melka:(
 
Jeg tenkte å innføre middag om 2-4 uker. Håper ikke det går veldig utover puppeinteressen på dagen.. Men sånn blir det jo ofte, melkemengden blir jo mindre da. Får prøve å ikke ta det så tungt og tenke at det er naturlig. Vil jo amme så lenge som mulig..
 
Hun er ikke like mye på puppen som før på dagen, men er mer på om natten!
 
Her er det motsatt. Fast føde er litt kjipt og pupp er kos. Hver tredje dag kjører han på med grøt ellers er det knipmunn og gråting. "La meg slippe" haha. Så tvinger ikke i han noe..
 
Ja..Her spiser ho 3 måltider med fast føde om dagen og lite interessert i puppen lengre..drikker en del om natta da. Mister jeg melken er det ikke krise..sånn er det jo. Baby er klar for mer mat
 
Back
Topp