Amming før legging

Lillfisen

Glad i forumet
Dere som fullammer, eller ammer på kvelden.. Gir dere ungen pupp i sengen ved leggetid? Eller gir dere på stua e.l. før dere går på soverommet og legger? 
Frøkna har alltid sovna greit selv, men hun begynne å tulle litt på kvelden, så jeg har tenkt å legge litt mer vekt på leggerutinene.
Tidligere har vi gått å tatt på pysj osv 1 time før leggetid også gått på stua igjen. Så går vi på rommet, og hun får mat i min seng før jeg legger henne i sprinkelsenga. Er det dumt?
Leste en gang at man skulle gi barnet mat senest en halvtime før leggetid?? [8|]

Han får pupp kl 18 ca..
Får smake litt grøt
Bades/stelles..
Leker og koser...
Får pupp igjen I 19.30 tiden..
Og legges kl 20..

Da sover Han til halv 8-8

Her er det pupp 18.30 i stua, bade 19.00, så pupp igjen 19.20 på soverommet som er helt mørkt [:)] 19.30 NATTA [8D][:D]

Kveldsstell rundt 6-7 :) Så grøt i 7tiden å pupp på stua etterpå å da går jeg på rommet å bare legger henne i senga si
da er vel kl. rundt 8 :)

Vi skifter til pysjen sånn ca 18.30. Koser litt på stua først og så går vi på soverommet og ammer i senga mi. Ammet på stua tidligere, men hun er så lett å forstyrre nå så da er det mye enklere å amme i mørket på soverommet. Prøver å unngå at hun sovner ved puppen. Legger henne i vugga når hun er ferdig og sier god natt og går ut. Får tutten hvis hun vil ha den før jeg går. Funker stort sett bra hver kveld.

Gjorde det på samme måten da broren var liten.

Må sovne på puppen og lirkes ned i senga[8D]
Hvis han våkner er det kun puppen som får han til å sove igjen...
Dårlig uvane kanskje, men smukk vil han ihvertfall ikkje ha...[:@]

Her gir jeg kveldsmåltidet i mørket på sengekanten [:)]

Jeg pupper i stua jeg, er ikke helt for at han skal få mat i senga vår, det skjer så og si aldri, kun når jeg er suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuupertrøtt.. Men alle er forskjellig [8D][8D] Så her pupper vi, så koser vi i 15 min også legger jeg han.. Vil heller at han skal venne seg til litt rolig og kosing før han legger seg enn at han måååå ha mat og rett i sengen... da sover han til rundt 05-0700 før han vil ha mat igjen nå... Men siste kveldene har han vært litt urolig og har funnet ut han kanskje trenger mer melk, så pumper meg på dagtid nå og gir det på kvelden.. [;)][;)]

Her blir hun stelt, og så får hun pupp i stua. Så er det bare å legge henne etterpå så sovner hun av seg selv.[:)] De gangene hun ikke er helt med på leken og slår seg vrang så gir jeg pupp i senga og. Da roer hun seg og sovner.
Noen mener vel at man ikke burde gi pupp i senga for at ungen ikke skal venne seg til at pupp=søvn. Men det er vel opp til hva mammaen har lyst til og orker[:)]

ORIGINAL: 2 guttegull

Ser du har en lik unge som jeg har! Har du prøvd nuk sin latex tutt?? jeg har nett fått min lille til å tutte litt. Har har ikke villet ha noen form for tutt før denne ble prøvd.. etter litt kamp med den, så tutta han!!! endelig[:D] Tror jeg har brukt en formue på å prøve ut alle tuttene som finnes!!![8D]
Men uansett, så må min også puppes i søvn om kvelden!

Skal prøve på denne ikveld =)
ORIGINAL: SMT

Han får pupp kl 18 ca..
Får smake litt grøt
Bades/stelles..
Leker og koser...
Får pupp igjen I 19.30 tiden..
Og legges kl 20..

Da sover Han til halv 8-8

ORIGINAL: 2 guttegull

Samme her.

Har akkurat sluttet å amme og gått over til MME, men uansett har han fått først, så stell også rett i seng. Vil ikke lage en vane av at han får mat på sengekanten. Like greit å lære han å sovne fra våken tilstand med en gang i stedet for å lage en rutine nå som jeg mp endre på senere. Nå sovner han fint i senga si uten problem selv om det har tatt litt tid.

Back
Topp