Amming ettermiddag og kveld

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Det er jo vanlig at babyen er mer urolig og bare vil henge på puppen hele kvelden. Men er deres babyer fornøyde så lenge de får ligge på puppen?

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er jo vanlig at babyen er mer urolig og bare vil henge på puppen hele kvelden. Men er deres babyer fornøyde så lenge de får ligge på puppen?

Ikke om kvelden Da blir hun ofte irritert

Har i grunn ikke merket noe til at han er mer urolig på kveldstid, går litt kortere tid mellom måltidene og han tømmer som regel begge puppene, men sover mellom måltidene og virker fornøyd :) krysser fingrene for at det fortsetter slik!

Termin med lilleprinsen 18/2/14

Her blir hun illsint. Søker etter pupper, men slipper den igjen fort. Det er melk igjen, men av en eller annen grunn vil hun ikke ha den. Veldig frustrerende.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Her blir hun illsint. Søker etter pupper, men slipper den igjen fort. Det er melk igjen, men av en eller annen grunn vil hun ikke ha den. Veldig frustrerende.

Slik er det her også. Lillemann blir illsint. Tar puppen, suger litt og slipper den, å hyler.
I.o.m at jeg har 2 å mate så har jeg bare måtte gi opp ammingen, så nå pumper jeg og gir på flaske, og gir mme på kveldsstellet. Lillemann er veldig til matmons så har ikke nok til begge på kvelden.
Ammer om natten da. Siden de ikke spiser så veldig mye da. Håper de sover over fult snart. :p;) er lov å drømme. :D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg begynte å bruke mer og mer smokk for det virker som hun har lyst å suge men ikke spise derfor melken irriterer henne:angry5 smokken hjelper :) Håper det ikke ødelegger amminga men det gikk bra med nr 1 så vil jeg ta risikoen Pluss at hun gikk opp 600 g de siste 2 uker så jeg vil tro at hun er flink til til å die :):smiley-bounce016

Akkurat likt her også. Til slutt tar hun ikke tak i det hele tatt. Hvordan skal det stimulere til mer produksjon om hun ikke suger? Merkelig at det er dlik...

Akkurat likt her også. Til slutt tar hun ikke tak i det hele tatt. Hvordan skal det stimulere til mer produksjon om hun ikke suger? Merkelig at det er dlik...

Slik er det her også. Lillemann blir illsint. Tar puppen, suger litt og slipper den, å hyler.
I.o.m at jeg har 2 å mate så har jeg bare måtte gi opp ammingen, så nå pumper jeg og gir på flaske, og gir mme på kveldsstellet. Lillemann er veldig til matmons så har ikke nok til begge på kvelden.
Ammer om natten da. Siden de ikke spiser så veldig mye da. Håper de sover over fult snart. :p;) er lov å drømme. :D

Akkurat det samme her! Kaver når melka spruter, grynter og river seg bort eller dytter seg bort. Men han er fortsatt ikke mett! Kommer melken for fort for han? Raper han og legger han til igjen også skjer det samme om igjen. Har mer enn nok melk men ender også opp med en skvett mme på kveldsmatingen.

I tillegg spiser han seinest hver andre time HELE døgnet og har gått opp 1100g på to uker.. jeez. Forstår ikke hvorfor han eter så ofte da.. vektmessig er det hvertfall ikke nødvendig.

Jonas ble født 03/02-14 kl. 22.25 ~ 3625g, 50cm og 36cm rundt hodet ♥

Akkurat det samme her! Kaver når melka spruter, grynter og river seg bort eller dytter seg bort. Men han er fortsatt ikke mett! Kommer melken for fort for han? Raper han og legger han til igjen også skjer det samme om igjen. Har mer enn nok melk men ender også opp med en skvett mme på kveldsmatingen.

I tillegg spiser han seinest hver andre time HELE døgnet og har gått opp 1100g på to uker.. jeez. Forstår ikke hvorfor han eter så ofte da.. vektmessig er det hvertfall ikke nødvendig.

Jonas ble født 03/02-14 kl. 22.25 ~ 3625g, 50cm og 36cm rundt hodet ♥

Ooii.. du har en skikkelig matmons du og! :D
Er jo herlig at han legger på seg. Men blir jo slitsomt med å "krangle" med brystet og så mye amming!
Lillemor er mer beskjeden enn lillemann. Hun spiser litt sovner ved brystet og våkner etter 2timer og vil ha mat med ENGANG!

Her er hun også illsint på ettermiddagen/kvelden. Hun spiser, surker, dytter puppen unna og nå har hun begynt å suge hardt mens hun dytter puppen unna. Det er så vondt. Hun har spist av og på mellom kl 1600 til 2030. Jeg ga henne sutta, så nå sover hun søtt. Regner med hun snart vil spise igjen.

Sniker fra januar :) Av å lese på forumet virker det som at det er veldig veldig vanlig at baby blir sinna på puppen på kveldstid :p Min er helt lik! På dagen spiser han bare av en, men kvelden får han gjerne fra begge. I dag prøvde jeg å "dytte" i han mer enn han etterspurte og det virker som at det har funka :p Kvelden kom og han spiste 20 og 23 :-D

Og jenter - husk å spise og drikke nok. Jeg hadde noen dager hvor jeg rett og slett glemte/hadde ikke tid til det og når kvelden kom så føltes det ut som at puppene var tomme og baby blei aldri fornøyd. Det endte med at han fikk flaske (har heldigvis et lite lager i fryseren) før han ble fornøyd... de neste dagene spiste og drakk jeg mye mer og når kvelden kom så hadde jeg også mer melk. Rart hvordan kroppen fungerer :p Og havregryn hjelper!! Spis havregryn og puppa fyller seg opp. Det gjorde de hvertfall her. Hehe!

Jeg har fått råd om å fylle med mer melk på dagtid (annenhver time) for at hun ikke skal bli så grinete på kvelden. Pumper også sånn at jeg har litt ekstra å gi henne om kvelden, dersom jeg selv ikke har nok :-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Takk for svar jenter :)
Vet det er vanlig at de er urolige men tenkte kanskje de roet seg ved puppen. Merkelig at de liksom skal få inseg masse fet melk på kvelden og så nekter de å suge...

Jeg har jo bare akseptert at det er sånn om kveldene Har ikke lyst å pumpe særlig at barnet kan bli lat og nekte å ta puppen etterpå .. Hun er ofte ved puppen, virker ikke fornøyd men etterhvert sovner hun og da sover hun 3 timer :) fult av melka :angel9

Deilig å lese at det er flere som har det sånn! Har vært ganske fortvila her når hun smatter som om hun vil ha pupp, men blir sint og kaver når hun får den. Melk har jeg masse av, så jeg har liksom ikke forstått hva som foregår..

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp