Amming etter brystreduksjon

Bella83

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Junilykke 2020 ♡
Noen med erfaring? Kunne dere amme? Eventuelt hvor mye?
Jeg hadde brystreduksjon i 2006. Førstemann kom i 2009, men jeg ammet ikke pga fødseldeprisjon. Fikk piller til å stoppe melken. 2.mann kommer i desember, og har lyst tilby prøve å amme.
Er spent på disse melkegangene..

Har fullammet i snart 6mnd uten problem :-)
De på ammepol var ganske overrasket.
Hadde litt problem med tette melkeganger i starten, men det hadde jeg med nr 1, før operasjon og :-)

Hadde det knalltøft med amming og kunne aldri fullamme. Egentlig ikke delamme heller ettersom jeg fikk gjentatte brystbetennelser som måtte antibiotikabehandles hver gang. Gikk på x antall kurer, for klarte ikke å bli kvitt dem uten. Pumpet mange timer daglig i tillegg til å amme, amme og amme.... Gutten min gikk ned i vekt hele veien tross innsatsen. Gi i hvert fall beskjed på forhånd at du har hatt brystreduksjon, for de skal ha Syntocinon klar til deg på barselavd. Syntocinon hjelper på selve utdrivningen av melk (ikke på produksjon, som enkelte tror). Denne skal brukes før hver eneste amming/pumping.

Håper du er mye heldigere enn meg! Å delamme er uansett noe de fleste klarer. Å fullamme er mer uvanlig, men enkelte klarer også det og har vært heldige etter operasjonen. Jeg hadde brystreduksjon og -løft i den grad det har noe å si.

Hadde det knalltøft med amming og kunne aldri fullamme. Egentlig ikke delamme heller ettersom jeg fikk gjentatte brystbetennelser som måtte antibiotikabehandles hver gang. Gikk på x antall kurer, for klarte ikke å bli kvitt dem uten. Pumpet mange timer daglig i tillegg til å amme, amme og amme.... Gutten min gikk ned i vekt hele veien tross innsatsen. Gi i hvert fall beskjed på forhånd at du har hatt brystreduksjon, for de skal ha Syntocinon klar til deg på barselavd. Syntocinon hjelper på selve utdrivningen av melk (ikke på produksjon, som enkelte tror). Denne skal brukes før hver eneste amming/pumping.

Håper du er mye heldigere enn meg! Å delamme er uansett noe de fleste klarer. Å fullamme er mer uvanlig, men enkelte klarer også det og har vært heldige etter operasjonen. Jeg hadde brystreduksjon og -løft i den grad det har noe å si.

Får rett og slett se om det er verdt det da.. Hadde håper jeg kunne delammet for koden sin skyld i allefall!
Står på helsekortet mitt at jeg har hatt reduksjon, men kan jo nevne det når jeg skal inn på samtale også:)

Har fullammet i snart 6mnd uten problem :-)
De på ammepol var ganske overrasket.
Hadde litt problem med tette melkeganger i starten, men det hadde jeg med nr 1, før operasjon og :-)

Oj! Så bra! :) Det er vel ganske uvanelig, så da er du jo heldig:)

Får rett og slett se om det er verdt det da.. Hadde håper jeg kunne delammet for koden sin skyld i allefall!
Står på helsekortet mitt at jeg har hatt reduksjon, men kan jo nevne det når jeg skal inn på samtale også:)
Delamming kan gå veldig fint! Det vet du ikke før du prøver. Gå inn i det med et åpent sinn, så får du kanskje en positiv overraskelse. I utgangspunktet kan du jo forsøke fullamming, men ikke miste motet om du ikke klarer det. Det er ikke noe nederlag, men rett og slett et resultat av operasjonen du har hatt (og dermed ikke noe du kan styre selv).

Lykke til med det du har foran deg! :)

Oj! Så bra! :) Det er vel ganske uvanelig, så da er du jo heldig:)

Ja føler meg veldig heldig :-)
Er vel veldig tilfeldig hvordan resultatet blir ser det ut som, så sikkert lurt å bare ta det som det kommer :-)

Back
Topp