Amming er noe strev!!

Lightning85

Glad i forumet
Amming er noe strev! Hadde problemer med vektoppgangen på Markus, pga lite melk. Mini har hatt(har?? Han er noe bedre nå, men ikke lett å vite når det er første og man ikke helt vet hvordan det skal være:P) dårlig sugeteknikk, som da selvfølgelig har hindret økt produksjon og gitt såre brystvorter. At jeg aldri fikk hvilt ut etter fødselen pga han sov lite(og fortsatt gjør), gjorde antagelig også sitt. Har vært på sykehuset og sjekket om tungebåndet var kort/stramt, da helsesøster trodde det var det som var årsaken til den dårlige teknikken. Heldigvis var tungebåndet i orden! Blir ingen klipping. Ser ut som teknikken har ordnet seg av seg selv, kanskje det hjalp noe da vi begynte å rekke tunge til han, plutselig så forstod han at det var noe brukendes inni der;) Og før vi oppdaget at han var urolig pga vekta, så var vi også til kiropraktor og ordnet en låsning.

Nå er alt undersøkt og den endelige konklusjonen er lite melk. Så da er det amme, pumpe, amme-te, prøvd brystskjold, hvile(ikke så lett), sunnere kosthold og idag skal jeg kjøpe inn det som trengs til hjelpebryst! Oppi alt dette må Markus flaskemates, og alt det fører med seg av tillaging, vasking og koking.. Alt dette på bare 7 uker og 3 dager! Aldri lært så mye på så kort tid i hele mitt liv:P

Andre som har hatt lite melk og klart å øke produksjonen igjen?? Er det håp?Og er det noen som har forsøkt sånn hjelpebryst??:)

Jeg hadde lite melk i det ene brystet. Pumpet endel og tok akupunktur, og plutselig fikk jeg pumpet ut 100ml mot 40-50 ml bare noen dager før.

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Jeg hadde lite melk i det ene brystet. Pumpet endel og tok akupunktur, og plutselig fikk jeg pumpet ut 100ml mot 40-50 ml bare noen dager før.

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Det hørtes jo veldig bra ut!:D Har også prøvd å pumpe litt, men får bare tid til det 2-3 ganger til dagen. Noen dagee bare 1 gang.. Blir alltid bare 15-20ml totalt, fra begge brystene:/ Men akupunktur hadde jo vært interresant å prøve:):)

Det ene mitt er det mindre i enn det andre da det var tett. Hvis jeg er flink og pumper bare det ene hver andre time og begge hver fjerde, så går produksjonen opp :) Vnskelig å få til så ofte da. Lykke til :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gutten vår meldte sin ankomst 13/7 ❤ Termin 25/7.

Jeg prøver å få produksjonen opp ved å amme/pumpe ofte. Har vært liten vektoppgang på minien så gjør det jeg kan. Drikker mye vann samt litt vørterøl og ammete, prøver å hvile mest mulig (ikke så lett), samt spise godt. Hjelper ikke at vi styrer med å bli kvitt trøste i tillegg...

Termin 30 juli, gutten kom 21.07.2013 :)

Det ene mitt er det mindre i enn det andre da det var tett. Hvis jeg er flink og pumper bare det ene hver andre time og begge hver fjerde, så går produksjonen opp :) Vnskelig å få til så ofte da. Lykke til :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gutten vår meldte sin ankomst 13/7 ❤ Termin 25/7.

Ja dessverre strekker ikke tiden helt til:/ Blir dessuten litt sår hvis jeg pumper for mye, selv om jeg har riktige brystskjold. Men er flink å ammer ca. hver andre time +nattamming:)

Jeg prøver å få produksjonen opp ved å amme/pumpe ofte. Har vært liten vektoppgang på minien så gjør det jeg kan. Drikker mye vann samt litt vørterøl og ammete, prøver å hvile mest mulig (ikke så lett), samt spise godt. Hjelper ikke at vi styrer med å bli kvitt trøste i tillegg...

Det burde gå bra med alle de tiltakene!:D Gir du flaske itillegg eller slipper du det?

Jeg trodde også mini hadde fått trøske.. Litt hvitt på tunga og prikking i brystene. Men tror det hvite er melkerester, og prikkingen er utdrivningsrefleksen. Håper vi slipper trøske.. Er så lei av problemer:/

Husk å trekk pusten dypt. Finn den rutinen og ordningen som du trives best med.
Prøv å roe ned.

Vedr amming og melk. Det finnes en hormonSpray som hjelper til med det. Den får du resept på av legen din. Den øker produksjonen din. Den tar du ca 5min føre du ammer. Jeg må bruke den i perioder da jeg blir stresset. Men bruk den kun om du selv ønsker å amme.
Og husk flaske barn blir sunne og fine barn de også. ;)

Uansett masse lykke til.

Sent from my GT-S5830i using BV Forum mobile app

Jeg måtte gi han MME på kvelden noen dager, men i går var han fornøyd med det han fikk av puppen. Jeg pumpet litt ekstra i går også, for tenkte å gi han det på kvelden om han var mer sulten etter amming. Jeg pumpet etter hver amming og har nå en flaske med 65 ml i kjøleskapet som jeg ikke fikk bruk for :) :)

Husk å trekk pusten dypt. Finn den rutinen og ordningen som du trives best med.
Prøv å roe ned.

Vedr amming og melk. Det finnes en hormonSpray som hjelper til med det. Den får du resept på av legen din. Den øker produksjonen din. Den tar du ca 5min føre du ammer. Jeg må bruke den i perioder da jeg blir stresset. Men bruk den kun om du selv ønsker å amme.
Og husk flaske barn blir sunne og fine barn de også. ;)

Uansett masse lykke til.

Sent from my GT-S5830i using BV Forum mobile app

Tusen takk for gode ord:):)

Den sprayen heter Syntocinon(tror det var slik det skrives), har den;) Her prøver jeg å bruke den både før amming og pumping. Har en tendens til å glemme den ved amming, for som regel er det litt mer stress og sur baby rett før puppen tas frem, pumping får jeg kun gjort dersom jeg har god tid. Så lettere å huske da.

Back
Topp