Lightning85
Glad i forumet
Amming er noe strev! Hadde problemer med vektoppgangen på Markus, pga lite melk. Mini har hatt(har?? Han er noe bedre nå, men ikke lett å vite når det er første og man ikke helt vet hvordan det skal være) dårlig sugeteknikk, som da selvfølgelig har hindret økt produksjon og gitt såre brystvorter. At jeg aldri fikk hvilt ut etter fødselen pga han sov lite(og fortsatt gjør), gjorde antagelig også sitt. Har vært på sykehuset og sjekket om tungebåndet var kort/stramt, da helsesøster trodde det var det som var årsaken til den dårlige teknikken. Heldigvis var tungebåndet i orden! Blir ingen klipping. Ser ut som teknikken har ordnet seg av seg selv, kanskje det hjalp noe da vi begynte å rekke tunge til han, plutselig så forstod han at det var noe brukendes inni der Og før vi oppdaget at han var urolig pga vekta, så var vi også til kiropraktor og ordnet en låsning.
Nå er alt undersøkt og den endelige konklusjonen er lite melk. Så da er det amme, pumpe, amme-te, prøvd brystskjold, hvile(ikke så lett), sunnere kosthold og idag skal jeg kjøpe inn det som trengs til hjelpebryst! Oppi alt dette må Markus flaskemates, og alt det fører med seg av tillaging, vasking og koking.. Alt dette på bare 7 uker og 3 dager! Aldri lært så mye på så kort tid i hele mitt liv
Andre som har hatt lite melk og klart å øke produksjonen igjen?? Er det håp?Og er det noen som har forsøkt sånn hjelpebryst??
Nå er alt undersøkt og den endelige konklusjonen er lite melk. Så da er det amme, pumpe, amme-te, prøvd brystskjold, hvile(ikke så lett), sunnere kosthold og idag skal jeg kjøpe inn det som trengs til hjelpebryst! Oppi alt dette må Markus flaskemates, og alt det fører med seg av tillaging, vasking og koking.. Alt dette på bare 7 uker og 3 dager! Aldri lært så mye på så kort tid i hele mitt liv
Andre som har hatt lite melk og klart å øke produksjonen igjen?? Er det håp?Og er det noen som har forsøkt sånn hjelpebryst??