amming eller mme?

Almea85

Blir kjent med forumet
Hva gjør dere, er det noen som bare gir mme eller som gir både mme og ammer?

Jeg ammer men lillegutt er ikke fornøyd etter han har diet så har begynt å gi litt mme i tillegg og har fått en mye blidere unge og en bedre hverdag..
Men jeg har måttet bruke skjold nå i over en måned pga sopp og sårhet og det er irriterende, d føles aldri bedre heller så da blir jeg litt lei med tanke på å amme.
Og når jeg ser at lillegutt er mindre urolig og bedre humør når han får mme i tillegg te min melk så lurer jeg på hva jeg skal gjøre. Jeg orker iallefall ikke gi han begge deler så må nok velge....
Får prøve å høre med helsesøster til uka...

Klarer seg fint med kun morsmelk, men bruker begge deler når hun skal være borte noen timer :)

Klarer oss fint med kun mm, men jeg har valgt å bruke litt mme i tillegg[:)] Mest for å få en lettere hverdag for alle mann. Så kan pappa også mate litt. Bruker som oftest blanding mme og mm.

ORIGINAL: Trone

Begge deler :) Som i amming, pumping og flaske (både med MM og MME)

signere denna eg.

men hu har kun fått mme 2 ganger, ein i går kveld og 1 gang nå. hu e rolige nå, va ikkje d for litt siden. å i går så blei hu lagt kl halv 9(20.30) va roligt t 21.20. mistet tutten. gav henne den 2 ganger og hu sov fra 21.30.-04.40[:D] deiligt for mammen. pleie å få ekstra mm i flaske på kvelden, men i går va der ikkje nåke, derfor mme. drakk 60ml i går og 50ml nå, så d e ikkje så masse ekstra hu trenge, men hu trenge d. spennande kossen resten av dagen går[:)]

Her får snuppa mest MM, men får en flaske på kvelden med MME. [:)]

Jeg ga både mm og mme til å begynne med, men når jeg fikk opp produksjonen sluttet jeg med mme.

Jeg har også slitt med sopp og sårhet hele veien, og har fått beskjed av legen flere ganger at jeg må slutte å amme. Har forsøkt alt av behandling og det blir bare bedre en liten periode før det er på an igjen. Jeg har vel bestemt meg for å slutte å amme (tror jeg), men nå vil ikke småen ha flaske lenger (what to do?).

off ja ikke lett det der, syns det er veldig liten informasjon om mme. og da blir en veldig usikker. er usikker hva jeg skal gjøre videre. men å g barnet mat skal være en god opplevelse for både mor og barn og d er den ikke akkurat for oss for tiden, blir mer stress en kos.

men neste steg er å høre med helsesøster om råd før jeg gir meg med ammingen, men er ingen vits i å stresse med det.
det som bekymrer meg mest med å slutte å amme er alle besteforeldre og slikt som skal informere deg om hvor bra d er å amme og som sikkert syns d er helt dumt å slutte med det.
men dem skal vi ikke bry oss om.
argh, blir lei av hele greiene....

Jeg gidde en periode begge deler for snuppa fikk ikke nok.. syns det funka fint for alle egentlig men så klarte jeg etterhvert å bare amme så jeg er kjempe happy nå :) har drukket litt amme te og syns den funker bra :)
jeg for min del syns det er mye lettere å alltid ha maten tigjengelig i puppene enn å koke og varme på erstatning.. :)
Vet det er frustrende når de ikke får nok men om du ikke har mistet melka så ikke gi opp [;)]

Back
Topp