Amming eller erstatning?

BIBBI3

Forumet er livet
Er nysgjerrig på om jeg er en av få som kombinerer amming med tillegg?[8|]

kun mme her....

Er nysgjerrig på om jeg er en av få som kombinerer amming med tillegg?

Heisann. Vet av flere som kombinerer. Gjør det som passer for dere. Jeg skal snakke med legen på tirsdag på 6 ukers kontroll. vurderer å kombinere selv også...

Jeg ammer bare foreløpig. Nå er han jo bare 3 uker, så det kan jo fort endre seg.

kun amming her! foreløpig ihvertfall....

ORIGINAL: vimpane

jeg ammer for det meste, men gir ham mme hver kveld, for da ser jeg at han sover bedre og lenge til han skal ha pupp...da får jeg også en litt lengre soveøkt med en gang ( får han mme på kvelden så sover han fort 3 til 3 1/2 time...uten mme kanskje 2 timer)

Supplementerer gjerne også med mme i løpet av dagen hvis jeg ser at han ikke roer seg med kun pupp.....hva skulle vi gjort uten mme....

Akkurat det samme her.. også på sovemengden.
Blir jo helt utslitt når jeg er ferdig å amme, så går det èn time og han vil ha mat igjen.. Da er det bedre å gi tillegg synes jeg! 

ORIGINAL: Emilie3

jeg gjer bare erstatning, før jeg har ikke nok protiiner i melken min.. men jeg legger hun på brøstet når vi venter på at den andre melken blir ferdi. sånn hun får kose seg litt med den

Kun amming her også... Hvordan vet du frstn, Emilie3, at du ikke har nok proteiner i melken din? Er den blitt analysert for næringsinnhold eller er det bare noe du antar? Jeg trodde all morsmelk var nokså lik i sammensetning, jeg, og skjønner det ikke helt når noen sier at melka deres ikke har nok næring i seg eller at man må slutte pga at melka ble "dårlig". Kan noen forklare PLIIIIS???

Det er meget skjeldne tilfeller det ikke er nok næring i melka.
Alle kvinner har ulik sammensetning av f.eks fettprosent i melka.

Emilie: Lurt å gi litt pupp alikavel, sånn for kosen og antistoffene du har...
Har du testa melka di???

Kun amming her også men nå skal jeg begynne å pumpe og gi til melkebanken på sykehuset..
Da får jeg jo mer enn nok melk siden jeg da må produsere mer..

jeg er visst heldig som har så godt med melk.. jeg kan jo bare slenge puppen ut og middagen er servert.. mme virker fryktelig tungvint..

Back
Topp