Amming!!! Diskuter jenter (men ikke vær ekkel hehe)

Kommer mest sannsynli ikke til å amme om denne bebien blir som de to andre :/ med første amma jeg noen uker(noe som var et rent he******) og så pumpa jeg med i noen ukerfør jeg var totalt utslitt av alt det innebærer, så da begynnte jeg med mme! Med nr to amma jeg i 1 uke før jeg begynnte å pumpe og gi mme, etter to
Uker ga jeg opp! Har hatt to unger som ikke har klart å suge bra nok! Kall meg gjerne svak som har gitt meg så fort, men slik er de bare! Har ingen unnskuldning og gidder ikke å forsvare de! Det var det beste for oss :)

Håper jo selfølgeli at nr 3 blir annerledes! Men jeg er tilfrets med å være flaske mamma :) har brukt avent og mam flaske :) har micro sterilisator som jeg koker flaskene i :) genialt!
 
Jeg håper jeg kan amme. Ihvertfall de første 4-6 mnd'ene. Med sønnen min amma jeg for harde livet. Han hadde ett ekstremt suttebehov, så han drakk til han spydde. Hele tia, hehe. Skikkelig gulpebaby.
Med snuppa hadde jeg ikke nok melk :(
Så hun la ikke på seg nok. Så jeg måtte starte med MME, og da orka jeg ikke amme mer. Hvis jeg allikevel måtte styre med flasker, så kunne hun bare få MME. Hun er frisk og rask (og tøff i trynet ;) ) idag, så ingenting galt med å gi MME spør du meg :)
 
Hehehe, jeg amma til min til han var 13 mnd :D Skikkelig melkeku kan man si. Hadde litt startproblemer, men gikk strålende etter det. Hadde nok melk så hs trodde jeg ga tillegg for han la på seg sånn. Men han var en skikkelig puppegutt også ;) Så jeg regner med og håper på at det blir samme denne gangen :)
 
Kan jeg spørre hvorfor og hvordan du klarte reise fra din baby på to uker helt til USA ? :)

Seff kan du det. Vi hadde meldt oss på en firmatur med mannens jobb før jeg visste jeg var gravid. Den var binnende og dermed ville vi tape en del penger. Og da ALLE rundt oss mente jeg aldri i livet kunne klare å reise fra babyen min. Så måtte jeg jo bevise dette. Da jeg er uuutrooolig sta. Og ikke vil andre skal plukke meg på nesa å si hva jeg kan å ikke kan gjøre. Kunne så klart tatt han med oss. Men syns han ble så liten og baby på firmatur syns vi ikke tok seg så godt ut. Det å reise fra gikk fint heelt til vi satte oss på flyet fra Amsterdam. Da var der et barn som hråt heeele turen fra Amsterdam til New York. Det var det grusomste egentlig. Ellers så ringte mamma å dem å sa åssen ståa var hjemme og at han var i fin form og spiste godt. Angrer ikke på at vi reiste. Men kommer aldri til å gjøre det igjen. Nå har vi fått erfaringen. Å så tar vi den med oss. Nå er gutten vår en frisk og aktiv 2 åring som ikke har tatt skade av foreldrenes utenlandstur uten han. :D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum
 
Jeg kan mest sannsynlig ikke amme, da jeg har hatt en brystreduksjon. Så her er vi forberedt på at det blir flaskebaby.
 
Skal dere amme? Ja, skal prøve denne gangen og ;) begge de andre gangene har blitt ødelagt av at jeg har fått atopisk eksem på brystvortene og det har bare kommet blod og verk etter en stund...

Dem som sier nei, hvorfor ikke?

Hvor lenge vil dere amme? Klarer jeg 6 mnd er jeg stolt ;)

Gode tips til å opprettholde melkeproduksjon? Amme ofte og jevnt, jeg har og brukt ammete ;)

For dere som ikke vil amme, hvilke flasker ønsker dere å bruke? Jeg er fornøyd med avent og mam flaskene ;)

Vil dere koke vannet til mme, evt hvor lenge???
Mine har begynt på vanlig melk rundt 8 mnd så frem til da tenker jeg ;)




Sent from my HTC One X using BV Forum
 
Jeg fullammet begge 2 til de var ca 6 mnd. Eldstemann ammet jeg til han var 16 mnd og minstemann til han var 15 mnd. Eldstemann kunne jeg ha ammet lengre om han kunne få bestemme, mens minstemann måtte jeg jobbe litt med den siste mnd. Om vi er så heldige at vi er gravide nå ( noe som kroppen min gir uttrykk for ) & at spiren holder seg fast til sept så vil jeg prøve og amme dette barnet slik som de 2 andre :)
 
Jeg vil prøve å amme lille denne gangen og, jeg har hatt brystreduksjon, og delammet sist gang. Sluttet når han var 5 mnd, da ville han ikke met selv, og fikk flaske :) håper på bedre ammehjelp denne gangen.
 
jeg kokte også vannet til mme frem til hun var 9 mnd, men etter det fikk hun varmt vann fra springen :) Jeg puttet flaskene hennes i oppvaskemaskinen etter hun var 1 år, men frem til da vasket jeg dem for hånd og kokte dem etterpå...


Det er farlig med varmt vann fra springen! Masse skit og bakterier... Så varm heller vanner i microen :))
 
Jeg fikk til å full amme/del amme fra Emilie var 1-2 mnd til hun var 6 mnd :) Da begynte vi å bare kvelds og kose amme til hun var 8-9 mnd <3 Den første mnd var det jo bare sonde hun fikk <3

Håper jeg får til 100% amming i minimum 6 mnd neste gang <3
 
Det er farlig med varmt vann fra springen! Masse skit og bakterier... Så varm heller vanner i microen :))

Mulig jeg tar litt feil på alder. men jeg fikk hvertfall beskjed om at det var greit fra helsesøster og hun hadde ikke sagt det om det var farlig. Uansett så ble det jo bare gjort når vi var ute og ikke hadde tilgang på kokt vann. Og hun er en frisk og fin 2åring nåså det har hun tålt helt fint
 
Rart hun sa så :O for her fikk vi hele tia høre det ikke var bra.... Men sikkert ikke farlig å gjøre det noen ganger
 
Jeg skal amme, dersom det lar seg gjøre, denne gangen også. Fullamma førstemann til han var 6-7 mnd, og amma videre til han var 15 mnd :) mange delte meninger om det, men det driter jeg en aaaalt for lang i ;)
Han tulla fælt med å ta tak i starten, og var sur og lei.. men bare jeg kom meg hjem fra sykehuset så gikk det så fint så.. på tross av X antall brystbetendelser.. :)
 
Har ingen planer som helst om å amme!! Så det irriterer meg at jeg nå har fått ømme pupper, hadde jeg allldri med guttene!
Med størstemann fikk jeg melk dagen etter han kom til, ammet og styret som bare det. Etter en liten uke gråt han bare under ammingen. Sugde litt så slapp han. Dette resulterte i at både han og jeg gråt mye i lag. Tilslutt begynte jeg med mme, fungerte så mye bedre. Han slukte flaska, men gråt forsatt. Etter 6 uker var vi hos kiropraktor, da hadde han låsninger i bekkenet og i nakken. Noe som gjorde at han fikk vondt når han skulle bøye hode å puppe.

Med nr. 2 ammet jeg en dag... Hadde store problemer med å holde han på puppen og få han til å ta den. Måtte ringe på til barnepleierene hele tiden.
Etter 4 mnd viste det seg at han hadde kort tungebånd, noe som gjorde han han ikke fikk til å suge. Brukte faktisk 2t på 60ml på en flaske! Så, her blir det mme ;)

Anbefaler også Dr.browns sine flasker, kjempe gode!
 
Back
Topp