Amming dagtid.

Mamma<3lykke

Blir kjent med forumet
Hvor mange ganger om dagen ammer dere deres babyer på en måned?
Jeg ammer kun en gang på natta men er usikker på om jeg ammer nokk på dagen :)
 
Ammer ca hver 3 time noen ganger mer, noen ganger mindre [emoji106] Når hun vil ha [emoji23]
 
Ammer hver 2. time , så det blir kl 9, 11, 13, 15, 17, 19 og 21 = 7 ganger :)
 
Last edited:
Jeg ammer også hver 2.-3. time, litt sjeldnere på natta.
 
Jeg ammer når hun vil ha. Så lenge hun går opp i vekt og får når hun vil ha så tenker jeg det er bra. :)

Samme her :)
Noen dager er det annenhver time, andre ganger er det gjerne fire-fem timer mellom hver amming. Selvregulering funker best for oss.
 
Sover babyen da gjennom natten? Og er det babyen selv som "ber" om mat eller har du lagt til en rutine med mat hver 2.time og vekker f eks?[emoji4]

Nei hun regulerer selv om natten og vekker meg for mat. Har som regel lengre økter da.
Men på dagen startet det med at hun sov ca så lenge mellom av seg selv, så har jeg vedlikeholdt det.
Med storesøster fungerte selvregulering dårlig, fordi jeg har overproduksjon, som gav for mye formelk, som gav magevondt, som førte til at hun hang i puppen for trøst, også ble det en ond sirkel. :(
 
Samme her :)
Noen dager er det annenhver time, andre ganger er det gjerne fire-fem timer mellom hver amming. Selvregulering funker best for oss.
Ja det er godt :) Helt siden fødselen har hun hatt fem timer på natten med sammenhengende søvn, og jeg har aldri vurdert å vekke henne etter 2-3. :) Hun får bestemme det der selv. :)
 
Back
Topp