Amming av ettåring - nok mat og drikke?

Blessed_palms

En gang må være den første...
*MIA*
VIP
Himmelbarn
Febbisbebbis'18
Nysgjerrig på hva dere tenker når dere ammer over ett år. Da blir det jo automatisk delamming, og hva tenker dere om melkeproduksjonen da? Passer dere på hva, hvor mye og ofte dere spiser og drikker? Hva med stress osv? Opplever dere økeperioder?

Jeg prøver å drikke mye vann og spise nok. Håper å amme til hun er 1,5 år, kanskje til hun er 2, får se.
 
Spiser og drikker som før, men legger ikke til like ofte så produksjonen har nok gått ned litt etter jeg begynte på jobb. Hun er litt mindre interessert om dagen så planen er naturlig slutt etterhvert. Stresser ikke med det hverken fra eller til, hun får når hun vil :)
 
Nysgjerrig på hva dere tenker når dere ammer over ett år. Da blir det jo automatisk delamming, og hva tenker dere om melkeproduksjonen da? Passer dere på hva, hvor mye og ofte dere spiser og drikker? Hva med stress osv? Opplever dere økeperioder?

Jeg prøver å drikke mye vann og spise nok. Håper å amme til hun er 1,5 år, kanskje til hun er 2, får se.

Gjør akkurat det samme som før, men ikke like opptatt av masse mat og vann, eller vann er jeg nøye på da, men tenker det går fint å gå ned litt mens jeg ammer nå som han er så stor og da spiser jeg litt mindre enn før. Økeperioder er over for lenge siden.
Amminegm fungerer mest som kos og litt drikke her nå, også holder han litt lenger på morgenen før vi må opp å lage frokost, men det er absolutt ikke et måltid lenger. Han kommer gjerne til meg rett før en lur eller kvelden, det er da vi pleier å amme. Han kjenner at han er sliten og trenger å slappe av og få litt nærhet ved brystet ❤️ elsker det, og håper vi kan fortsette til 2 år, så lenge han ønsker det.
 
Gjorde ikke noe spesielt etter storebror var et år, fortsatte som før, lillesøster er ikke så gammel enda;)
 
Nå slapper jeg helt av med de tingene som du nevner. Spiser og drikker der har lyst på. Merker ikke økeperioder, heller at barnet blir frustrert noen ganger pga det begynner å bli mindre melk :)
 
Tenkte aldri noe på det, han fikk pupp når han ville ha og spiste mat når han ville ha. Ammet til han var 2,5 år, da gikk det tomt pga ny graviditet :) Var mer amming i perioder med sykdom/utviklingssprang, men produksjonen justerte seg opp og ned av seg selv :)
 
Nå slapper jeg helt av med de tingene som du nevner. Spiser og drikker der har lyst på. Merker ikke økeperioder, heller at barnet blir frustrert noen ganger pga det begynner å bli mindre melk :)

Hvordan merker du at barnet ditt blir frustrert?
 
Hvordan merker du at barnet ditt blir frustrert?
Da ønsker han å die, men «gir opp» liksom. Kan spørre etter pupp ved å dra meg i genseren men blir sint og «slår» puppen liksom fordi utdrivingen er midre kraftig og brystet blir «tomt» fort. Han er over 1 år og jeg ammer litt ennå :)
 
Back
Topp