amming av en eller to bryst av gangen?

• Trådstarter Trådstarter AG
  • Opprettet Opprettet

AG

Betatt av forumet
Hei

Jeg har en gutt på snart 3 måneder, og av ulike grunder har jeg klart å rote til ammesystemet. Enten hadde jeg alt for mye eller så hadde jeg passe... Nå hvet jeg at mengden kan justere seg ut fra min sinnstilstand og når på dagen det er snakk om. Nå har jeg endelig fått kontrold over mengden i form av null brystspreng, men gutten sliter med luft I magen, og jeg lurer på om det kan være nok med ti min på ett bryst per måltid, og at for mye melk kan gi luft i en glupsk mage? Jeg har sluttet helt med ku melk, og bruker bare soyaprodukter.

Både ja og nei, men det er ikke altid han slipper taket selv om jeg ikke hører svelging, så jeg sitter med klokke. Om han slipper så skriker han, og da hender det at smukken hjelp en liten stund. Men siden jeg er så usikker så blir han tilbudt den andre og drikker gjerne det også bare med litt mere kosing innblandet.... Hvet ikke om han trenger den eller bare er ut etter nettopp kosen.

Last edited:
vet ikke om for mye melk kan gi luft i magen, men for mye "trykk" på melka kan gi luft. altså et utdrivingen er så sterk at spruten står og baby da må svelge unna for harde livet for ikke å "drukne" i melk.
ellers så kan og fordårlig tak i puppen gjøre slik at baby svelger luft som igjen gir luft i magen.
er h*n flink å rape?

ellers så er det jo en del ulike ting som du spiser som kan gi magevondt hos baby.

Har ikke tatt tiden på hvor lang tid lillebror bruker på å spise. men han kan ligge en god stund og sutte uten å svelge, men så begynner han å svelge. dette kommer av at av og til tar det en del tid før utdrivingen kommer igang hos meg slik at han får noe.
han er ca 4,5 månder no og spiser en pupp per måltid, er kunn når han legger seg at han får begge puppene på sengekanten.

Ellers for å hjelpe på at han skal sutte ordentlig slik at utdrivingen kommer i gang, så hjelper det på å pilke/kjile han litt bak øret. for hvis ikke kan han bare ligge å kose sutte og da tar det lang tid før det kommer noe melk å svelge.

Det er nok trykket som er utfordringen her ja, men han er ikke spesielt flink til å rape heller. Spesielt ikke om han er trøtt. Merker at om han lar vente på seg så kommer melken ut som flere dusjstråler bare jeg kommer bort i en melkekanal. Utfordringen er at jeg ikke altid kjenner spreng. Andre ganger er han som din sønn gura ligger å koser seg men det er tomt på 10 min for det. Jeg er fremdeles usikker på det med en pupp Vs. to da siden han som oftest gladelig tar begge, men det går vel ikke ant å gi for mye morsmelk?

Det er nok trykket som er utfordringen her ja, men han er ikke spesielt flink til å rape heller. Spesielt ikke om han er trøtt. Merker at om han lar vente på seg så kommer melken ut som flere dusjstråler bare jeg kommer bort i en melkekanal. Utfordringen er at jeg ikke altid kjenner spreng. Andre ganger er han som din sønn gura ligger å koser seg men det er tomt på 10 min for det. Jeg er fremdeles usikker på det med en pupp Vs. to da siden han som oftest gladelig tar begge, men det går vel ikke ant å gi for mye morsmelk?

For å få han til å rape, løft han opp på skulderen din (slik at det blir press på mellomgulvet hans), klapp på ryggen. Så legger du han ned (flatt leie), og opp igjen på skulderen og klapp på ryggen. Gjenta en eller to ganger til :) det blir litt sånn som luftbobler i en flaske:)

Driver å har han på skulderen og klapper på rumpen og stryker opp over ryggen men har ikke prøvd å legge han ned i mellom. Det skal jeg teste ut, takk for tipset☺

Back
Topp