amming - alder

Annicken

Forumet er livet
hvor lenge ammet dere barnet deres ? til det var hvor gammelt.. dere som ammer nå, hvor lenge er planen å amme ?

ammet om morgenen til hun var 19 mnd

Har ammet i 9mnd.. Vil selv slutte å amme,men har ei lita vrien jente som har nekta å spise fast føde.. Kun pupp! Slutter så fort jeg får sjansen til det. 

Amma første til hun var 9 mnd, da ville hun ikke ha mer. Andre mann ammet jeg til han var ca 10 mnd.[:)][:)][:)]

Nr 1 til hun var 6 mnd
Nr 2 til hun var 8 mnd
Nr 3 til han var 7-8 mnd

Den som har ammet i lengre enn 4 år, hvorfor?? Synes det er ekkelt jeg da men...

Ammet til hun var 8 måneder, men ammingen gikk treigt den siste måneden. Hun var fullstendig uinteressert! Til slutt bet hun så heftig at hvis jeg hadde planer om å amme et barn til, så var det bare å gi seg. Det var en befrielse å være ferdig med det! Hverken mor eller barn koste seg spesielt med ammingen her i huset...

Håper og kunne fullamme i 6 mnd og trappe ned til hun er 1 år [:)]
med første mistet jeg melka etter 1 mnd så håper virkelig jeg får det til denne gangen [:)]

fullammet til 7mnd. da fikk jeg i han litt mat.
har en fryktelig sta gutt som BARE vil ha pupp. men vi prøver med masse. har også prøvd å være streng, men han har ikke så mye ekstra vekt å gå på, så det gikk ikke. derfor er pupp enda det han får mest av. føler jeg er litt lei nå, men det tar tid å slutte. men vil være ferdig til han er 2 senest. og bretter nok ikke opp når vi er ute så snart han godtar mat og kan spise det som større måltid istede.

Ammet i underkant av 7 mnd, da var både han og jeg drittlei.

første: full amma til 4 mnd. men amma ho til ho var 1 år

andre: full amma til han var 6 mnd, slutta da han var 10 mnd ca da ha han 8 tenner å beit så blodt rann

sisste: full ammer vel til 6 mnd så til ho blir året om ho ikkje begynner å bite

ORIGINAL: ungemor

hadde planer om å amme til ho var 1 år, men ho slutta av seg selv når hun var 10 mnd

Sånn var det her med Daniel og, sluttet på dagen han når han var 10 1/2 mnd[:)] ammer Nathalie fremdeles

Jeg ammer litt fortsatt, egentlig kun natterstid.. jenta mi er litt over 9 mnd.. hun mistet interessen selv.. hadde planer om å amme til rundt 10-12 mnd.. men greit at hun ville slutte selv[:D] Hadde jeg ALDRI trodd.. for hun har vært sååå puppegal (mye pga kollikk tror jeg)

Lucia ble fullamma til hun var nesten 5 mnd,etter det fikk ho litt grøt og mme,får fortsatt pupp 2 ganger i døgnet[:)]
de 2 andre ble amma i 6mnd og 5mnd[:)]

Sluttet å amme for 2 uker siden. Var mitt eget valg, syns hun begynte å bli så stor.. også begynte hun med "selvforsyning" når jeg sov osv.. [8|]
Har masse utpumpet melk enda, så hun får ca 1 flaske med mm for dagen, og litt grøt med mm innimellom.

Planen min var å amme så lenge som mulig, egentlig, eller iallefall så lenge både jeg og han trivdes med det.
Men det virker som han allerede nå begynner å miste interessen for puppen.. Han bare tuller. Får se hvordan det går, er jo mulig det bare er en periode. Setter meg ikke ned og griner om ammingen tar slutt nå, men gjør meg heller ikke noe å amme til han er over året.

desverre fikk jeg bryst betennelse når de var 6 uker. så da måtte jeg slutte å amme de..[:(] men håper det går bedre neste gang.

Back
Topp