Amming 6mnd hvor ofte… fast føde …

Pcosførstegangsmamma❤️

Blir kjent med forumet
Hei!
Har ei lita bolle på 6 mnd, hun har fått litt grøt fra 4 mnd på kveld etter amming. Fra 5 mnd så ble det fast hver kveld ca.

Ho virker jo blid og fornøyd med det ho får via amming og grøt på kveld, som regel så sover hun fra 7 til 5-6 tida på morgenen uten amming på natt.

Hvordan er deres rutiner?
Burde jeg innføre ett måltid fast føde til ved og kutte ut en amming eller itillegg til amming …?

Hilsen førstegangsmamma som er redd for å miste melk og slutte for tidlig med amming :bag:
 
Jeg har en liten gutt på 7mnd. Han får 2-3 måltider og jeg ammer ham etter hvert måltid i tillegg til gjennom dag (og natt) som tidligere. Melka er jo drikke også for disse små :)

Ville innført et måltid til og ammet etterpå!
 
Jeg har en liten gutt på 7mnd. Han får 2-3 måltider og jeg ammer ham etter hvert måltid i tillegg til gjennom dag (og natt) som tidligere. Melka er jo drikke også for disse små :)

Ville innført et måltid til og ammet etterpå!
Okey, takk for svar :) prøve å innføre litt lunsj i tillegg i dag da kanskje, hun har akk fått en skikkelig matstol så merket allerede i går kveld at kveldsmaten ble mye morsommere for ho og oss :D
 
6.5 mnd her! Han får frokostpupp og etter første dupp får han tilbud om lunsj(typisk egg, avokado, quinoagrøt eller brødskive med leverpostei) med en flaske vann, så ammer vi etterpå. Så får han gjerne tilbudt middag sammen med oss, en flaske vann til maten, og så ammer vi etter det. Han drikker ikke så mye vann, varierer veldig på dagsformen om han vil ha fast føde og. Helsestasjonen sa til oss han bør spise mellom 2-3 måltider fast føde rundt 7 måneder - det virker litt urealistisk akkurat nå, men vi kommer dit før eller siden. Det viktigste er å ha en blid baby som legger på seg :D
 
6.5 mnd her! Han får frokostpupp og etter første dupp får han tilbud om lunsj(typisk egg, avokado, quinoagrøt eller brødskive med leverpostei) med en flaske vann, så ammer vi etterpå. Så får han gjerne tilbudt middag sammen med oss, en flaske vann til maten, og så ammer vi etter det. Han drikker ikke så mye vann, varierer veldig på dagsformen om han vil ha fast føde og. Helsestasjonen sa til oss han bør spise mellom 2-3 måltider fast føde rundt 7 måneder - det virker litt urealistisk akkurat nå, men vi kommer dit før eller siden. Det viktigste er å ha en blid baby som legger på seg :D
Okey, moser du maten eller blir det litt BLW stil over det?
Er selv blitt veldig interessert i BLW, og har lurt på det med brødskive og leverpostei, hvor stor bit evt?
 
Okey, moser du maten eller blir det litt BLW stil over det?
Er selv blitt veldig interessert i BLW, og har lurt på det med brødskive og leverpostei, hvor stor bit evt?
BLW blir enklere når de sitter godt på høystol, etter min erfaring, selv om du kan også ha babyen på fanget. Nettopp fylt 8 mnd her og vi har nesten sluttet med grøt fordi han er så utrolig flink til å spise og drikke vann selv! Vi begynte med BLW fra 6,5 mnd da han lærte å sitte med støtte.

Ved 6 mnd fikk han 2 måltider med fast føde. Nå er vi oppe i 4 måltider med fast føde ila døgnet. Er du redd for å miste melken kan du amme FØR måltidet.
 
BLW blir enklere når de sitter godt på høystol, etter min erfaring, selv om du kan også ha babyen på fanget. Nettopp fylt 8 mnd her og vi har nesten sluttet med grøt fordi han er så utrolig flink til å spise og drikke vann selv! Vi begynte med BLW fra 6,5 mnd da han lærte å sitte med støtte.

Ved 6 mnd fikk han 2 måltider med fast føde. Nå er vi oppe i 4 måltider med fast føde ila døgnet. Er du redd for å miste melken kan du amme FØR måltidet.
Okey, hun sitter godt i høystol og har prøvd seg på litt avocado og annen plukkemat, tar det sagte men sikkert. Leser meg litt opp på forskjellig mat hun kan prøve. Spennende å se hvordan det er når hun er 8 mnd xsmile9 virker som ho elsker mat og morro og prøve andre ting enn bare mat som er most :D
Takk for svar ! :D
 
Back
Topp