Ammevennlige klær

En tråd i 'Generelt' startet av Kråka, 17 Okt 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Kråka Glad i forumet Novemberlykke 2020

Noen som har tips om klær som er ammevennlige? Sett på typiske ammeklær, men ønsker ikke å se ut som en sukkersøt, rosa marsmellows med polkadotter eller striper på.
    Vil gjerne ha noe som kan bli i garderoben etter ammeperioden også.
    Tenker å ha ammesingletter som basis, men trenger topper, gensere og andre plagg som lett blotter puppa over:p

• Liker Liker x 1
    • Morsom Morsom x 1
  2. Mymlen93 Elsker forumet Oktoberfruene 2018 ⭐ Julestjernene 2020 ⭐️

Ammesinglett under, så er omtrent ALT amme vennlig :woot:

• Enig Enig x 4
  3. *RSB* Hey Febbisbebbis'18

Brukte bare ammesinglett/amme-bh og vanlig genser over. Hjemme brukte jeg ofte bare genser med bare amme-bh under :) Kjøpte et par ammegensere, men synes det var like enkelt med vanlig genser :)

4. :)Solsikke:) Forumet er livet Desemberskattene 2014 Januarlykke 2019

Singlet under og jakke eller genser over. Har ammet begge barna mine super lenge så gav opp amme klær ble jo lei av de

5. Augustinaen Forumet er livet Tilgangsansvarlig Junilykke2018 Sommerfuglene Snøkrystallene2021❄️

Hadde ammesinglett under, også var det bare å løfte opp alle slags gensere :)

6. Fru.Vestavind Glad i forumet Vi som prøver :)

Med mine to barn, eigde eg kun to "ammeplagg", en hettegenser og ein nattkjole.
    Nattkjolen vart brukt ei kort stund, hovudsaklig for å holde innlegga på plass:hilarious: Vart fort stoppa.
    Hettegenaren vart brukt ei stund med yngstemann, men var i grunn like praktisk med vanlige kle.
    Hadde gjerne ein singlet underst (som eg berre drog nedfor puppen ved amming) og ein gensar som vart løfta opp.
    Så vart verken kald eller "blottlagt" og ungen fikk tilgong til maten:)

Sånn sett kan du velge kva plagg du vil, så lenge dei er litt elastiske eller enkelt kan hektast ned frå skuldra:headphone:

7. Peanut2018 Gift med forumet Septemberbarna 2019

Bruker bare vanlige gensere og løfter opp. Har gitt opp å finne fine ammevennlige klær for lenge siden. Høres lurt ut ned amme singlet under om man ikke vil vise hud. Jeg hadde blitt alt for varm med det.

8. Skjermtrollet Forumet er livet Tilgangsansvarlig ❤ Aprilbarna19 ❤ Januar 2017

Hele garderoben min er ammevennlig :p Fleecegensere med glidelås eller cardigans som ytterste plagg. Ammesingletter hvis du er typen som liker singlett. Siden singletter verken er kontor eller videosamtalevennlig og det er for varmt å hele tiden måtte ha to lag har jeg også anskaffet noen ammetopper og t-skjorter fra Boob. De er ikke rosa :hilarious: Siden vi ikke vasker 40 grader hver dag har jeg også kjøpt en del vanlige klær med v-hals og dyp utringning. Omslagstopoer og skjorter er også ideelle.

Løsningen med å løfte opp gensere fungerer sikkert bra med rolige, mindre barn. De gangene jeg har prøvd med mine akrobatikkammere har det blitt skrik og dårlig stemning. Dessuten er jeg ikke så stor fan av å vise magen offentlig. Og det virker ikke med amming i bæretøy som vi også driver med ganske ofte.

9. Kråka Glad i forumet Novemberlykke 2020

Syntes vanlig genser over er det MINST ammevennlige som finnes. Det er klundrete å få opp, man sitter med en rull med genser under armene og jeg er frysepinne så det blottlegger mage og rygg og jeg fryser kjapt. I tillegg er det noe klundrete å dra alt på plass igjen når man er ferdig med å amme. Ikke er jeg glad i gensere til vanlig heller, liker det mer «pent».
    Blæ. Hater å handle klær, men må nok dessverre ut på shopping å se etter klær som lett blotter pupper:hilarious:

10. Neidajoda Elsker forumet Marsboerne 20 18 FebbisBebbis2021 ❄️

Jeg brukte helt vanlige klær mens jeg ammet. Eneste amme-spesifikke plagget jeg hadde var ammebh.

Ellers bare dro jeg opp den vanlige toppen. Lettest om toppen ikke er kjempeløs, da siger den fort ned og er i veien.

Jeg liker godt helt basic topper fra hm og cubus og sånn. Sånn som er elastisk og ikke klumpete. Da holder alt seg fint på plass når man drar opp, blir ikke klumpete, og babyen dekker jo magen.

• Enig Enig x 1

Del denne siden