Ammevennlig kjole til bryllup

A1993

Betatt av forumet
Marshmallows2021
Marsboerne 2023
Har blitt invitert i eit lite bryllup til ei eg har kjent i nesten 30 år bare 4 uker etter termin.
Trenger derfor en kjole som e mulig å amme i, og ser ok ut på ei som akkurat har født:oops: Har leita etter ammekjoler, men synes ikkje de er så fine? Ønsker heller ikkje omslagskjoler.

Ser for meg en lang/midt på leggen lang sommerkjole med med knapping i toppen (minst til livet, så det er mulig å brette ut en pupp) og strikk eller knyting i livet. Tskjorte ermer eller lange. Og med litt mønster så ikkje alt slev/gulp osv viser om vi roter.. max 2000kr..

Hjelp

Jeg anbefaler Careless sine kjoler. Mange av de litt eldre Belle-kjolene har kjempefine blomstermønster, og kjolene er ammevennlige og behagelige ❤️ I tillegg har de lommer, noe jeg syns er gull! Du finner mange av de eldre modellene på Finn ❤️ Mange fine på nettsida også selvfølgelig, men jeg elsker mønstrene på de utgåtte modellene. Og så er jo å kjøpe brukt som regel billigere :angelic:

Jeg har kjøpt denne, men den er kanskje ikke "pyntet" nok? Ingenting av det du ber om, men tenkte jeg kunne dele uansett :hilarious:
https://www.floyd.no/floyd-linkjole-emira-apricot

Avhengig av hvor store pupper du har kan denne være ok til amming, den kan dras ned. Hvis du har veldig store pupper kan det nok bli verre.

I dåpen til min datter brukte jeg en kjole fra Newbie som var litt utringet, slik at jeg kunne dra den ned da jeg skulle amme. Den selges ikke på Kappahl lenger, men det finnes nye modeller som fungerer på samme måte eller som har knapper i brystet,slik som denne:

Ellers selges mange fine newbiekjoler på tise eller finn. Min erfaring er at de er litt store i størrelsen.

Ellers fungerer sånne multitiekjoler bra. Da kan du knytte den slik at du får til amming på en god måte. Slike finner du også på tise. Altså en slik:

Håper at det var til hjelp

Back
Topp