ammevegring :(

Rabbelure

Glad i forumet
lisja har begynt å nekte å ta puppen på dagtid, drikker vann til måltider,,,prøver å få henne til å drikke mme men hun nekter...
har prøvd nesten alle typene,både varm og kald ..på flaske på kopp ...Dette har og resultert i at produksjonen går ned å jeg har ikke akkurat veldig masse tid til overs på dagtid til å sitte å pumpe :( noen som har noe råd om hvordan få henne til å drikke mme? er vel litt liten til å kutte mm /mme enda....Spurte helsesøstra om råd hun sa jeg skulle ha sukker!!!? i mme har egentlig ikke så lyst til det da...

Det er ikke ås lett det der. Hadde en periode for noen måneder siden der jeg hadde skikkelig problemer med ammingen. Han ville ikke ha, og bare nektet. Men det gikk seg faktisk til, heldigvis. Men jeg måtte gå på et mørkt rom og legge meg ned for å amme, da roet han seg. 

Men nå er de små blitt så store at mange barn faktisk ikke er så interessert i mm lenger. Hvis jeg var deg, og du har prøvd alt til ingen nytte, ville jeg latt henne drikke vann og blande mm /mme i maten hennes, i grøten eller med litt oppløst kavring i, så det blir suppe. Evt. i middagen også. Da får hun det jo i seg, og samtidig nok veske siden hun drikker vann i tillegg.

Vesla her hadde en priode der MME var UAKTUELT, varte 2 mnd ca, fikk i henneminimalt, nå spiser hun godt med mme  igjen:-D

takk for svar :) Tror nok at jeg skal prøve å blande litt i maten....så bra at det gikk seg til både dere begge, da håper jeg at hun vil ombestemme seg igjen...helt ok om hun selvavvenner seg litt senere sånn ca ved 12 mnd alder ;)

Prøv sukker som hs sier,hvorfor ikke prøve:) VIc ville ik lenger ha pupp på dagen,så jeg sluttet å amme henne da hun var 8 mnd. Ville ha pupp kun på natt,men produksjonen var ik helt med på den. Da ble d mme

Jeg ville kokt litt sukkervann også hatt det i mme.

Masse lykketil.

Prøvde med litt sukker, men så ut som om hun syns det var like ekkelt som før :/ men har nå pumpet meg i alle ledige stunder å det virker som om produksjonen har økt litt for hun er litt mer villig rett etter at hun har hatt en lur... å fordi hun slipper å vente så lenge før utrdivingen setter igang....så her pumpes det å gies på kopp det lille som kommer å så pupper vi om natta.... , kjenner at jeg ser frem til å sove en hel natt sammenhengende snart ;)

Back
Topp