Ammetrøbbel

Frøken83

Forelsket i forumet
Jeg har rett og slett trøbbel med ammingen denne gangen. Lillefrøkna tar høyre side helt fint, men vil ikke spise fra venstre side. Hun skriker og hyler og vrir seg vekk og skubber vekk brystet, virker ikke som hun klarer å få tak. Venstre brystvorte er litt 'flatere' enn høyre, men ikke veldig. Hun har holdt på sånn i 2 av sine 3 leveuker.. klarer å lure/kjempe med henne slik at hun tar venstre side kanskje 1-2 ganger i døgnet, ellers må jeg pumpe. Nå synker produksjonen, bebi er sulten og misfornøyd og sover dårligere, og jeg er trøtt og sliten av dette, har en 2-åring også. Tips eller råd tas i mot med takk!

har baby blitt sjekket for kink i nakken? høres for meg ut som om det er vondt for babyen å holde hodet den ene veien...

prøvd tvillingstilling for å amme, da er nakken i samme posisjon som ved det brystet amming fungerer. ellers kommer jeg på å forberede brystvorta for å få lettere tak...

kommer ellers ikke på noe mere. kanskje ta kontakt med en ammehjelper som kommer på hjemmebesøk?

Har du prøvd ammeskjold? Jeg må bruke dette da mini ikke ville ta tak i høyre bryst. Men jeg har det fortsatt og hun er over 3 mnd, litt kav, men jeg får hvertfall amme :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har ikke sjekket nakken, tanken har slått meg, storesøster hadde låsninger i nakken også.. vurderer en telefon til kiropraktor ja. Ammeskjold tipset helsesøster om, og det får jeg ikke helt til enda, må prøve litt mer kanskje. Utrooolig frustrerende dette!!

Høres ut som hun har låsning i nakken. Hadde ammet henne i tvillingstilling slik du blir anbefalt over her og tatt kontakt med kiropraktor eller osteopat :)
Håper det går seg fort til :)

Jeg har også en flat brystvorte, så jeg må bruke skjold. I hovedsak er det kun på venstre, men nå er han så godt vant, at han ikke vil ta høyre uten. :( (Har også fått vanvittig spreng, så jeg ser ut som en av disse moder-figurene fra steinalderen, med enorme bryster og myk mage!!)
Han tok høyre bryst en gang uten skjold på barselavdelingen, men det ble med den ene gangen. Nå blir han bare frustrert og sint. Skal på amme-poliklinikken i morgen og få litt veiledning. Nå er han bare 5 dager gammel, men uansett. Og han har så sugetrang, at vi bruker smokk, og jeg kjenner jeg er litt redd for å ha ødelagt noe som kunne blitt en god vane...
Dessverre har jeg ingen gode tips, ut over å bruke ammeskjold, så dette innlegget ble vel mer som et "felles skjebne, felles trøst"-innlegg.

Var hos kiropraktor stopp med lignende problem. Foretrekker baby å ligge en bestemt vei er det en tydelig indikasjon på at baby kan ha godt av en behandling :)

Sent from my LT26i using Tapatalk

*netopp

Sent from my LT26i using Tapatalk

Ja, storesøster hadde favorittside, så vi var hos manuell terapeut når hun var 6 uker. Men lillesøster viser ingen andre tegn, hun beveger hodet fint til begge sider.
Har løsnet litt de siste dagene, former brystvorten før jeg prøver å legge til, og legger til på den 'dårlige siden' litt før hun egentlig er sulten, da rekker hun ikke å hisse seg opp fordi maten ikke kommer strømmende umiddelbart! håper bedringen fortsetter!

Back
Topp