Ammetopper

Lilutta

Gift med forumet
Oktoberlykke2020❤
Har dere noen ammetopper å anbefale? Har kjøpt ammebher, men tenker det er greit med noen ammevennlige topper/gensere også :)
 
Jeg har kjøpt masse fint fra Finn.no:) Ammesingletter og ammegensere både tykke og tynne:)
 
Jeg har kjøpt mine ammetopper på Kappahl og HM

edit: brukte kun ammesinglett under vanlig genser. Dekket fint, ingen som så noe pupp når jeg ammet ute.
 
Last edited:
Jeg brukte kun ammesingletter og vanlig genser over enkelt å løfte opp den vanlige genseren samtidig som singletten dekker mage og det som er :joyful: dem har supre ammesingletter i 2 pk både på hm og lindex eller var det kappahl:smug:
 
Jeg brukte kun ammesingletter og vanlig genser over enkelt å løfte opp den vanlige genseren samtidig som singletten dekker mage og det som er :joyful: dem har supre ammesingletter i 2 pk både på hm og lindex eller var det kappahl:smug:
Jeg har gjort akkurat det samme:D eller vanlig singlet over ammebh hvor jeg bare drar ned singleten fra puppen.
 
Jeg har kjøpt to tskjorter og to singletter fra hm. Supert tips som er kommet over her med singlett under vanlige gensere!

Kan jeg spørre hvor du har kjøpt bh? Bruker for tiden kappahl sine men har XL i dem nå, de støtter dårlig og ser for meg jeg må opp en str når melka kommer.. Ikke kommer jeg meg på noen butikker pga plager jeg har fått, skjønner ikke hvordan jeg skal løse dette .
 
Jeg har kjøpt to tskjorter og to singletter fra hm. Supert tips som er kommet over her med singlett under vanlige gensere!

Kan jeg spørre hvor du har kjøpt bh? Bruker for tiden kappahl sine men har XL i dem nå, de støtter dårlig og ser for meg jeg må opp en str når melka kommer.. Ikke kommer jeg meg på noen butikker pga plager jeg har fått, skjønner ikke hvordan jeg skal løse dette .
Hvilken bh str bruker du til vanlig? Jeg bruker 75 F. Jeg har kjøpt bh fra Kappahl og syns de er gode. Jeg er ikke fan av ammebh fra HM. Hva med å ta turen innom change? De er mye dyrere, men der kan du få hjelp til å måle og prøve før du kjøper.
 
Jeg har gjort akkurat det samme:D eller vanlig singlet over ammebh hvor jeg bare drar ned singleten fra puppen.
Ja kjempe lurt! Husker jeg strevde noe voldsomt de første ukene med førstemann før jeg fant ut at det kunne gjøres så enkelt :laughing002
 
Hvilken bh str bruker du til vanlig? Jeg bruker 75 F. Jeg har kjøpt bh fra Kappahl og syns de er gode. Jeg er ikke fan av ammebh fra HM. Hva med å ta turen innom change? De er mye dyrere, men der kan du få hjelp til å måle og prøve før du kjøper.

Bruker 75D til vanlig, kanskje de har noen andre typer jeg ikke har sett? De jeg har nå er kun i tøy. Mulig de kanskje føles litt bedre når magen ikke sprenger slik at alt samler seg som en rull under puppene. Føler på en måte at puppene begynner å snike seg ut på sidene o_O.
 
Jeg synes de har mye penere klær på bonprix enn i butikkene her hjemme :) mye bedre utvalg også! Så ville kikket innom der siden man ikke må ha på dagen :) aldri ventet mer enn en uke, og man kan betale med faktura
 
Bruker 75D til vanlig, kanskje de har noen andre typer jeg ikke har sett? De jeg har nå er kun i tøy. Mulig de kanskje føles litt bedre når magen ikke sprenger slik at alt samler seg som en rull under puppene. Føler på en måte at puppene begynner å snike seg ut på sidene o_O.
Mine pupper er så sensitive at jeg kun takler tøy. Mulig HM har typ t-shirt ammetopp, men syns str der er for små for meg. Prøv Change, kan hende de har altså
 
Behøver man egentlig ha ammebh og ammetopper? Venninna mi sa at det letteste var å ha genser med litt utringing, så bare å dra ned heller enn å drive å knipse og knapse. Dessuten så var alle ammetoppene jeg har sett på veldig korte, men magen forvinner vel ikke med det første, så det var jo også ugunstig :dead: Jeg takler ikke å bruke bh om dagen heller, men det BØR man jo kanskje ha under ammeperioden for å kunne legge inn ammeinnlegg å ikke lekke for mye? :hilarious:
 
Behøver man egentlig ha ammebh og ammetopper? Venninna mi sa at det letteste var å ha genser med litt utringing, så bare å dra ned heller enn å drive å knipse og knapse. Dessuten så var alle ammetoppene jeg har sett på veldig korte, men magen forvinner vel ikke med det første, så det var jo også ugunstig :dead: Jeg takler ikke å bruke bh om dagen heller, men det BØR man jo kanskje ha under ammeperioden for å kunne legge inn ammeinnlegg å ikke lekke for mye? :hilarious:
Jeg hadde ikke overlevd uten ammebher med førstemann. For meg er det ihvertfall veldig vanskelig og ubehagelig å få puppen ordentlig ut av en vanlig bh. Og ja, jeg lakk en del så kunne ikke gå uten heller :p Ammetopper kan man helt klart klare seg uten :)
 
Behøver man egentlig ha ammebh og ammetopper? Venninna mi sa at det letteste var å ha genser med litt utringing, så bare å dra ned heller enn å drive å knipse og knapse. Dessuten så var alle ammetoppene jeg har sett på veldig korte, men magen forvinner vel ikke med det første, så det var jo også ugunstig :dead: Jeg takler ikke å bruke bh om dagen heller, men det BØR man jo kanskje ha under ammeperioden for å kunne legge inn ammeinnlegg å ikke lekke for mye? :hilarious:
Jeg har så vonde bryster at her er jeg helt avhengig av ammebh. Syns det er svært behagelig. Spilene i vanlig bh er visstnok ikke bra når man ammer.
 
Jeg har så vonde bryster at her er jeg helt avhengig av ammebh. Syns det er svært behagelig. Spilene i vanlig bh er visstnok ikke bra når man ammer.
Det gjelder sikkert ikke for alle det med spiler, men jeg brukte spile-bh to ganger i løpet av forrige ammeperiode, og jeg fikk tett melkegang umiddelbart. Første gang skjønte jeg ikke hva som skjedde så da gikk det over til brystbetennelse, andre gangen visste jeg hva jeg måtte gjøre ;) Men begge gangene gikk jeg drastisk ned på melkemengden pga det :(
 
Behøver man egentlig ha ammebh og ammetopper? Venninna mi sa at det letteste var å ha genser med litt utringing, så bare å dra ned heller enn å drive å knipse og knapse. Dessuten så var alle ammetoppene jeg har sett på veldig korte, men magen forvinner vel ikke med det første, så det var jo også ugunstig :dead: Jeg takler ikke å bruke bh om dagen heller, men det BØR man jo kanskje ha under ammeperioden for å kunne legge inn ammeinnlegg å ikke lekke for mye? :hilarious:
Man MÅ ikke ha det, men jeg hadde aldri klart å bruke vanlige bher eller å gå uten. De første 2-3 mnd lakk jeg både på dag og natt og var avhengig av å ha på ammeinnlegg. Ammebhen er også god støtte til puppene, mine ble tunge pga melken. Jeg har ingen ammetopper/gensere, men bruker bher og singleter under vanlige gensere.
 
Har dere noen ammetopper å anbefale? Har kjøpt ammebher, men tenker det er greit med noen ammevennlige topper/gensere også :)
Sniker. Anbefaler amme-singleten til boob. Denne typen åpning er min favoritt. Hele frontdelen åpnes ved å løfte på et ekstra stoff over fronten, og en stoffdel med myk strikk er under, og denne skyves ned. Liker dette mye bedre enn de som har «luker» hvor du såvidt får tak i puppen gjennom...

https://www.jollyroom.no/mamma/mamm...oob-classic-gravid-amming-tank-top-faded-rose
 
Kan anbefale gravid- og ammeklær fra mamajules! De er helt fantastisk fine, sitter behagelig, skjuler slitne fødemager og kan brukes selvom man ikke er gravid eller ammer! Går ikke i annet om dagen, og har ikke tenkt å bruke noe annet på sikkert et år:hilarious:
De koster litt mer enn hva hm osv har, men ti gjengjeld ser de bra ut og kan brukes for alltid :Heartbigred
 
Back
Topp